:: Welcome ::

پروژه «بهره‌وری انرژی در صنایع انرژی‌بر» توسط تسهیلات محیط زیست جهانی (GEF)، در شاخه «تغییرات آب و هوایی» حمایت مالی شده و توسط سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) به عنوان کارگزار اجرایی GEF در ایران و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت (IFCO) به عنوان همکار اجرایی دولتی، در دست اجراست. پروژه از آگوست ۲۰۱۲ آغاز شده و به مدت ۵ سال ادامه دارد. 
 

بودجه پروژه
کل بودجه نقدی و غیر نقدی پروژه، بیست میلیون و ششصد هزار دلار است که پنج میلیون‌وچهارصدوپنجاه هزار دلار از منابع GEF، پانزده میلیون دلار شامل کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط کشور (دولت و صنعت) و صدوپنجاه هزار دلار توسط UNIDO تامین می‌شود. 

 

هدف پروژه
هدف اصلی پروژه پیشبرد و ارتقای بهره‌وری انرژی در پنج صنعت کلیدی کشور (آهن و فولاد، پتروشیمی، پالایشگاه، سیمان و آجر) با توسعه یک چارچوب ملی برای استانداردهای سیستم مدیریت انرژی، کمک به ظرفیت‌سازی از طریق آموزش، مطالعات محک‌زنی انرژی و شناساندن تکنولوژی‌های بر‌تر به صنایع است. 
پروژه با این هدف تعریف شده است که سهم قابل توجهی در راهبردهای بلند مدت بهره‌وری انرژی کشور داشته باشد (کاهش بیست درصدی مصرف انرژی نسبی در کل بخش‌های صنعتی تا سال ۲۵/۲۰۲۴ نسبت به سال مبنا، ۲۰۰۸). 

فعالیت‌های پروژه

۱-    پشتیبانی از سیاست‌های بهره‌وری انرژی 

تاثیرگذاری مستقل و غیرمستقیم بر سیاست‌های بهره‌وری انرژی کشور و معرفی چارچوب‌های سیاست‌گزاری منطبق با اهداف پروژه. 

۲-    اشتراک گذاشتن تجربیات موفق بهره‌وری انرژی

ارتقا آگاهی و فرهنگ‌ بهره‌وری انرژی از طریق به اشتراک گذاشتن تجربه‌های موفق بین‌المللی، مطالعات موردی برگزیده و بهترین فن‌آوری‌های دردسترس با ذینفعان، با استفاده از وب‌سایت پروژه و سایر ابزارهای فرهنگ‌سازی. 

۳-    آموزش و ظرفیت‌سازی 

برگزاری برنامه‌های آموزشی با هدف توسعه ظرفیت‌های موجود، انتقال دانش و تجربه و پرورش مجموعه‌ای از متخصصان سیستم‌های مدیریت انرژی، بهینه‌سازی سیستم‌های انرژی و ممیزی انرژی. 

۴-    حمایت مستقیم از صنایع 

حمایت مالی از اجرای پروژه‌های نمونه (پایلوت) بهره‌وری انرژی در پنج بخش صنعتی، انجام ممیزی انرژی، مطالعات محک‌زنی انرژی و ترویج روش‌های پایش و هدف‌گذاری (M&T). 

۵-    تامین مالی

معرفی و ایجاد یک سازوکار مالی مناسب منطبق با ساختار مالی کشور از طریق یک صندوق گردشی به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بهره‌وری انرژی صنعتی.

برچسب ها محیط زیست

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

نظرات ارسال شده


    درباره ما

    شرکت سروش زیست سهامی خاص با شماره ثبت 16388
    فعال در زمینه سیستم های اطلاعات مکانی، سنجش از دور و پهپاد
    بر پایه فناوری های نو

    نویسندگان

    جستجوگر

    شبکه اجتماعی

    مترجم بیان


    برچسب ها

      آموزش آزاد کسب و کار gis معدن نرم افزار شرکت کتاب تقویم فناوری پهپاد نوآوری سنجش از دور استارتاپ اینترنت برنامه نویسی خدمات دانلود محیط زیست اینفوگراف فتوگرامتری فرادرس کارافرینی منابع طبیعی مدیریت آب ارزیابی چرخه حیات مستندسازی اندنوت کارتوگرافی چغارت