:: Welcome ::

علل از بین رفتن جنگل ها در سراسر جهان

از سال 2001 تا 2015 حدود 3 میلیون کیلومتر مربع از جنگل های سراسر جهان از بین رفته است. تجزیه و تحلیل های جدید نشان می دهد که 27 درصد از این تلفات دائمی هستند که نتیچجه تبدیل جنگل ها به زمین کشاورزی است که به دلیل تقاضای جهانی برای  هایی محصولاتی مانند سویا، چوب، گوشت گاو و روغن نخل رخ داده است. محققان گزارش دادند که 73 درصد از جنگل زدایی در طول فعالیت هایی از جمله جنگلداری ناپایدار، کشاورزی سنتی و آتش سوزی صورت گرفته است.

متاتو هانسن از دانشمندان سنجش از دور در دانشگاه مرینلند معتقد است علت یابی کاهش جنگل ها بسیار اهمیت دارد زیرا تاثیر محیط زیستی حذف دائمی جنگل ها به مراتب از حذف موقت آنها بیشتر است.

تحقیقات هانسن و همکارانش در سال 2013 نشان می دهد شناسایی علل حذف جنگل ها در حال افزایش است. در اینجا دانشمندان یک برنامه کامپیوتری را طراحی کردند که تصاویر ماهواره ای را برای تعیین تغییرات اندازه جنگل مورد پردازش قرار می دهد.

پاک تراشی بسیاری از درختان برای تولید محصولاتی چون سویا و نخل در آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی رخ داده است. در زمین هایی که برای کشاورزی صنعتی پاک تراشی می شوند معمولا جنگل ها دیگر هرگز امکان رشد ندارند و به طور کلی زیستگاه خود را از دست می دهند.

از بین رفتن درختان در اروپا و آمریکای شمالی عمدتا در جنگل های مدیریت شده برای منابع چوب رخ داده است و این در حالیست که درختان جدید برای جایگزینی آنچه از دست رفته، کاشته می شوند. در کشورهای جنوب صحرای آفریقا، کشاورزی سنتی و معشیتی بیشترین عامل حذف جنگل ها را باعث شده است. این مزارع کوچک پس از رها شدن امکان رشد مجدد درختان را فراهم یم کند ولی تغییرات استفاده از زمین باعث اثرات محیط زیستی می شود. به عنوان مثال، تنوع درختان کاهش می یابد.

محققان نقشه ای را از علل تخریب جنگل ها در 100 کیلومتر مربع تهیه کردند. رابرت کندی از متخصصان سنجش از دور دانشگاه ایالتی اوروگوئه در کورولیس معتقد است داشتن اطلاعات جامع در این زمینه می تواند مفید باشد. نقشه فعلی در جزئیات دارای ابهامات و مشکلاتی است.

فیلیپ کورتیس، مشاور یک شرکت مشاوره پایدار در فایتویل بیان یم کند که با کشف علل نابودی جنگل ها، می توان داده ها را مورد بررسی قرار دارد و اطمینان حاصل کرد که آیا شرکت ها به تعهدات خود در زمینه محافظت از جنگل ها در خرید محصولاتشان احتیاج دارند یا نه. برای مثال شرکت هایی مانند نستله[1] و کلوگ[2] متعهد شده اند که مواد اولیه را مانند روغن سویا و نخل به صورت پایدار عرضه کنند.

پونتس الوفسون از دانشمندان سنجش از دور دانشگاه بوستون معتقد است مطالعه علل از دست رفتن جنگل ها برای ردیابی چرخخه کربن مفید است. از آنجا که جنگل ها مقدار زیادی کربن را ذخیره می کنند، درختان بریده شده دی اکسید کربن هوا را به جو می رسانند اما در مکان هایی که ناگهان تعداد درختان کاهش می یابند این تاثیر می تواند در کوتاه مدت اتفاق افتد.

https://www.sciencenews.org/article/new-map-reveals-causes-forest-loss-worldwide



[1] Nestlé SA

[2] Kellogg


برچسب ها سنجش از دور

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

نظرات ارسال شده


    درباره ما

    شرکت سروش زیست سهامی خاص با شماره ثبت 16388
    فعال در زمینه سیستم های اطلاعات مکانی، سنجش از دور و پهپاد
    بر پایه فناوری های نو

    نویسندگان

    جستجوگر

    شبکه اجتماعی

    مترجم بیان


    برچسب ها

      آموزش آزاد کسب و کار gis معدن نرم افزار شرکت کتاب تقویم فناوری پهپاد نوآوری سنجش از دور استارتاپ اینترنت برنامه نویسی خدمات دانلود محیط زیست اینفوگراف فتوگرامتری فرادرس کارافرینی منابع طبیعی مدیریت آب ارزیابی چرخه حیات مستندسازی اندنوت کارتوگرافی چغارت