۷ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

جاده چالوس

جاده چالوس نه تنها در ایران که در جهان نیز به عنوان یکی از زیباترین جاده های دنیا شناخته می شود. در برخی از معتبرترین سایت های انگلیسی‌زبان می تواند نام جاده چالوس را در میان 10 جاده زیبای دنیا مشاهده کرد. این جاده که یکی از پاتوق های آخر هفته بچه های تهران و کرج است، همه نعمت های یک جاده را با هم دارد: آبشار، جنگل، باغ میوه، رودخانه، تپه کوه های بلند و آب و هوای دلپذیر. خوب است بدانید این جاده بیش از 80 سال قدمت دارد و پیچ و خم های آن برای خیلی ها خاطره های زیبا ساخته اند. 

 

جاده هراز

تقریبا همه، می دانیم این جاده چقدر زیباست. اما جدا از زیبایی های کنار جاده، اگر کمی به فرعی ها هم بروید مکان های زیباتری خواهید دید. به طور مثال، می توان به دره گل زرد،‌ آبشار ملک بهمن، آبگرم لاریجان، منظریه،‌ استله سر،‌ آبگرم بایجان و اسک اشاره کرد. 

 

گردنه حیران

گردنه حیران در مسیر راه ارتباطی آستارا - اردبیل قرار گرفته ‌است. این گردنه، از یک طرف به کوه‌های پوشیده از جنگل‌های انبوه‌ و از طرف دیگر به دره‌ای نه چندان عمیق مشرف است. از میان این دره رود آقچای عبور می‌کند که مرز میان استان گیلان ایران و کشور آذربایجان است.

این گردنه در بیشتر زمان ها در زیر پوششی از مه قرار دارد و از نظر طبیعی دره‌ها و کوهپایه‌های آن، پوشیده از گل‌ها و گیاهان جنگلی و مرتعی هستند. این گردنه حدود ۱۵۰۰ متر از سطح دریا فاصله دارد. علت اصلی مه تقریبا دائمی گردنه حیران، رطوبت دریای خزر است، نه ارتفاع زیاد.

 

جاده اسالم به خلخال

یکی از زیباترین جاده های جنگلی ایران، جاده اسالم به خلخال است.

 

کرند غرب ـ بابایادگار

جاده‌های کوهستانی استان کرمانشاه با طبیعت متفاوتی که پیش روی گردشگران قرار می‌دهد از دیدنی‌ترین جاده‌های ایران به شمار می‌آیند. یکی از بکرترین آنها خروجی بابایادگار از جاده کرند غرب به سرپل ذهاب است. دو طرف جاده جنگل‌های بلوط و تپه‌های سبز و زرد نگاهتان را مجذوب و سرگردان می‌کند و دیواره‌های سنگی عجیبی که گهگاه اطرافتان می‌بینید شکلی اسطوره‌ای به جاده می‌دهند. چسبیده به جاده بابایادگار آبشار گمنام، اما بی‌مانند ریجاب را هم می‌توانید ببینید که ارتفاع آن بیش از 150 متر تخمین‌زده می‌شود.

جاده شهداد نهبندان

زیباترین جاده کویری ایران، جاده شهداد به نهبندان است. سالانه بر شمار گردشگرانی که برای دیدن کویر زیبای شهداد، به این جاده می آیند، افزوده می‌شود. گذر جاده از میان بزرگترین عارضه‌های کلوخی جهان معروف به «کلوت‌های شهداد» که گردشگران از آن به عنوان قصرهای «جن و پری» نام برده‌اند از ویژگی های منحصر به فرد این جاده است. از سوی دیگر برآمدن خورشید از شرق و تابیدن آفتاب بر شن‌های طلایی کویر و تماشای غروب بی‌آنکه مانعی از چشمانت حتی ثانیه‌ای از پشت کوه رفتن خورشید را بگیرد و نشستن ستاره‌هایی که همه زمان‌ها برای شمردن آنها کم است بر آسمان کویر جاذبه‌هایی است که هر فردی را به کویر می‌خواند.

 

جاده ساحلی چابهار، بریس

جاده ساحلی چابهار-بریس تنها یک جاده کنار دریا نیست بلکه راهی برای پیوند دریا و چند جاذبه ی طبیعی دیگر است. سواحل صخره ای، تالاب لیپار، کوه های مینیاتوری، درخت انجیر معابد، جنگل حرا و فرش خزه و جلبک از جاذبه های این جاده هستند. 

درخت انجیر معابد، حدود چند ده متر قطر و تاجی در بالای خود دارد. میوه های آن نیز به شکل انجیر هستند. در میان درختان جنگل حرا نیز پرندگان بسیاری مانند فلامینگو، عقاب، مرغ ماهی خوار را می توانید مشاهده کنید که روی این درختان لانه دارند. ساحل بکر و دریای چابهار در جاده ساحلی نیز از دیگر زیبایی های آن هستند.


جاده زنجان به منجیل

از کیلومتر 15 اتوبان زنجان – قزوین، جاده ای به سمت شمال منشعب می شود که پس از ورود به آن می توانید از زیبایی ها لذت ببرید. این جاده پیچ های بسیاری دارد و در مرز استان زنجان و گیلان، نمای دریاچه سد منجیل بسیار زیبا و دیدنی است.

طبس ـ خور و بیابانک

جاده‌های کویری فقط به دلیل بافت بیابانی اطرافشان زیبا نیستند؛ اگر در یک غروب زمستانی یا حتی پاییز در جاده طبس به خور و بیابانک حرکت کنید، احساس می کنید جاده از میان دریا می‌گذرد. بازتاب نور در دوسوی جاده، دریایی را پیش چشمان بیننده ترسیم می‌کند که دریا نیست، اما تا آن را لمس نکنید باور نخواهید کرد که فقط نمک سراسر چشم‌اندازتان را فراگرفته است. دیدنی‌هایی همچون تل‌ماسه‌ها، قلعه‌های اسماعیلی، درختان کهنسال و سدهای تاریخی ‌که به این و هم شگفت‌انگیز اضافه کنید، دلایل کافی برای سفر به طبس را خواهید یافت.

هجیج ـ اورامانات

اگر جاده پاوه تا هجیج را تا انتها بروید با مناظر بکر و بدیعی از رودخانه پرآب سیروان، آبشارها و چشمه‌های گوناگون روبه‌رو می‌شوید. عرض کم، ریزش هر از گاه کوه، شیب تند و طرح هندسی عجیب این جاده نیز هیجانی به یاد ماندنی را برای گردشگران رقم می‌زند. در برخی نقاط جاده، باغ‌های سرسبز و در نقاط مرتفع چند‌متر برف؛ تنوع آب و هوایی بی‌مانند این جاده هستند.

سراوان ـ فومن

این بار که از جاده رشت به شمال کشور می‌روید نرسیده به رشت جاده دست‌چپتان را که به فومن می‌رود انتخاب کنید. جدای از سرسبزی بی‌همتا و بکرش، اگر پاییز یا زمستان و بویژه در ساعات اولیه صبح به این جاده برسید، با دیدن مه صبحگاهی که بر رنگ قهوه‌ای مات درختان در زمینه آبی آسمان نشسته، رویایی در بیداری را تجربه می‌کنید.

جم ـ فیروزآباد

جاده جم به فیروزآباد که مرکز استان فارس به عسلویه در کرانه خلیج فارس را بسیار نزدیک کرده است، از جاده‌های بسیار دیدنی جنوب کشور است. در آغاز، جاده‌ای کوهستانی با شکل‌های خیالی و شگفت‌انگیز دو طرف جاده را گرفته است، اما هرچه بیشتر وارد استان فارس می‌شوید جاده سبزتر و طبیعت شگفت‌انگیزتر می‌شود.

 جندق ـ معلمان

اگر به تصاویر شگفت‌انگیز، وهم‌آلود و زیبای کویری علاقه‌مندید، جاده جندق به معلمان را از دست ندهید. این جاده از قلب کویر مرکزی ایران می‌گذرد و جنوب و شمال آن را به هم وصل می‌کند. به احتمال زیاد در طول جاده تنها خواهید بود و هنگام طی مسافت حدود 200 کیلومتری این جاده انواع بافت‌های عجیب و غریب کویری را مشاهده خواهید کرد.

جاده عباس آباد – کلاردشت

به احتمال زیاد از میان جنگل بسیار زیبای عباس آباد گذشته اید. جاده ای بسیار سرسبز و زیبا با درختان کهنسال و رستوران ها و سفره خانه های متعدد که در طول مسیر عباس آباد به کلاردشت گسترده هستند. این جنگل به اندازه ای زیبا است که اگر هر روز هم از آن عبور کنید، باز چشم اندازهای آن نگاهتان را پر می کنند و باز از زیبایی هایش لذت می برید. 

نوار مرزی ارس- جلفا

یکی دیگر از جاده های زیبای ایران در شمال غربی و در امتداد رود ارس قرار دارد. این جاده که به موازات ارس از منطقه ارسباران شروع و در جلفا تمام می شود، زیبایی های بسیاری در خود دارد. در طول مسیر این جاده، از یک طرف جنگل ها و کوه های سرسبز را می توانید مشاهده کنید و از طرف دیگر، رود ارس و خانه های روستایی و البته خالی از سکنه  کشور همسایه را. جاده های آن طرف که برای کشورهای ارمنستان و منطقه مستقل نخجوان هستند را می توانید بسیار آسان ببینید و تنها فاصله با آنها، یک رود است.

برچسب ها آزاد

خاطراتت را بنویس. پیش بینی های خودت را یادداشت کن، آن هم درباره تغییرات سیاسی، شغل خودت، وزنت، بازار بورس و ... سپس گاهی یادداشت های خودت را با وقایع بیرونی مقایسه کن. از این که چه پیشگوی ضعیفی هستی، شگفت زده خواهی شد.

مطالعه تاریخ را هم فراموش نکن. منظورم پس نگری ها و نظریه های انباشته شده در کتاب های درسی نیست؛ تاریخ شفاهی یا اسناد تاریخی یک دوره خاص را بخوان. اگر نمی توانی بدون اخبار زندگی کنی، روزنامه هایی از پنج، ده یا بیست سال پیش را پیدا کن و مطالعه کن. آن گاه درک بهتری از غیرقابل پیش بینی بودن جهان پیدا خواهی کرد.

📙هنر شفاف اندیشیدن
✍🏻 #روولف_دوبلی

برچسب ها آزاد

ایسنا به نقل از اِرث نوشت: درختان با مناطق پوشیده از چمنِ کنار آنها به حفظ تابستان‌های خنک کمک می‌کنند.

 

درختان و دیگر گیاهان، اثر خنک‌کنندگی بر محیط‌ زیست دارند و می‌توانند به کاهش شدت گرما در شهرها کمک کنند. با این حال درجه خنک‌کنندگی تا حد زیادی به نوع گونه‌های درختی و شرایط محلی بستگی دارد.

در این مطالعه، دانشمندان دانشگاه فنی مونیخ (TUM) دو گونه از درختان شهری را مقایسه کردند و دریافتند که درختان در مبارزه با گرما بسیار موثر و البته بسته به گونه‌های درخت و در شرایط محلی متفاوت هستند. درختان به عنوان تهویه مطبوع طبیعت محسوب می‌شوند و همین مهمترین عامل برای کاشت درختان است.

این بررسی روی درختان نمدار برگ‌ریز و اقاقیای سیاه انجام شد تا محققان دریابند که چگونه نوع درختان در خنک‌سازی تابستان و مناطق شهری موثر است. پژوهشگران اظهار کردند: درختان نمدار(زیرفون) در طول روزهای معمول تابستان برای خنک‌سازی موثرند.

آنان افزودند: درخت اقاقیا در تابستان نیاز به آب کمتری در مقایسه با درختان زیرفون دارد علاوه بر این، چمن موجود در زیر این درختان در خنک‌سازی موثرتر است و کاشت این درختان را بهتر از درختان نمدار معرفی می‌کند.

این مطالعه در مجله Science of the Total Environment ارائه شده است.

برچسب ها فضای سبز

مجله آمایش جغرافیایی فضا

صاحب امتیاز
دانشگاه گلستان
ju مدیر مسئول
دکتر خدارحم بزی
ju سردبیر
دکتر جعفر میرکتولی
ju مدیر داخلی
دکتر عبدالعظیم قانقرمه
ju کارشناس نشریه

نرگس سلیمانی

قابل توجه نویسندگان محترم

1-استحضار داشته باشید برای تدوین و ارسال مقاله حتما راهنمای نویسندگان را مطالعه کرده سپس براساس آن راهنما مقاله خود را تدوین و ارسال نمایید.

2-برای تدوین مقاله ترتیب سرفصلها می بایست دقیقا براساس فرمت مجله  و به شرح ذیل باشد در غیر این صورت مقاله عودت و پذیرش نخواهد شد.

3- مقالات ارسالی باید بر مبنای روش ها و تکنیک های مبتنی بر مدل های آمایشی، فضایی و جغرافیایی باشد .

  1. عنوان
  2. چکیده فارسی
  3. مقدمه
  4. مفاهیم دیدگاهها و مبانی نظری
  5. روش تحقیق
  6. محدوده و قلمرو پژوهش
  7. بحث اصلی
  8. جمع بندی و نتیجه گیری
  9. پیشنهادها
  10. منابع
  11. عنوان مقاله به انگلیسی
  12. چکیده انگلیسی کوتاه
  13. چکیده مبسوط انگلیسی
  14. حداکثر صفحات 20 صفحه

وبسایت: http://gps.gu.ac.ir/

برچسب ها نشریه

مطالعات جدید نشان می دهد که مواد آلی میتوانند بر روی پوشش گیاهی تاثیر بگذارند.

برگ های درخت بلوط در حال ریختن به قهوه ای تغییر رنگ می دهند. در نهایت، مقدار زیادی از مواد آلی در حالت پوسیدگی به صورت دی اکسید کربن وارد جو می شود. در حال حاضر، مطالعه جدید نشان داد که محققان می توانند چنین انتشاراتی را ردیابی کنند و کربن آلی حل شده (DOC) در آب شیرین را تشخیص دهند.

در سراسر جهان، آبهای داخلی مانند رودخانه ها و دریاچه ها سالانه حدود 1 میلیارد تن کربن را به عنوان دی اکسید کربن (CO2) آزاد می کنند. در مقایسه با سوخت های فسیلی که انسان می سوزاند و میزان آن در سال 2010 به 9/1 میلیارد تن کربن رسید، حدود 20 برابر م یباشد. اکثر انتشار کربن از آب شیرین بوسیله باکتری ها صورت می گیرد که مواد غذایی موجود در آب را مصر، هضم و گازهای گلخانه ای را به عنوان یک ماده زائد آزاد می کنند.

دانشمندان علاقمند هستند تا DOC را با استفاده از تصویر برداری ماهواره ای پیگیری کنند. در روش های جاری از یک ماده رنگی آلی محلول (DOM) استفاده می کنند. این ماده می توانند به عنوان یک پروکسی مورد استفاده قرار بگیرد زیرا از فضا قابل تشخیص است. با این حال، روشن نیست که این روش در بین اکوسیستم های مختلف مانند جنگل های کاج و زمین های کشاورزی دقیق باشد. در مطالعه جدید، لی و همکاران، یک سیستم آزمایشی در فضای باز را تحت شرایط کنترل شده در محیط طبیعی بررسی کردند. از 14 رودخانه برای بررسی می زان قابل قبول بودن نسبت DOC به CDOM نمونه برداری کردند. آزمایش در جزیره بیور در دریاچه میشیگان انجام شد. ابتدا نویسندگان 6 تانک آب با 500 گالن آب دریاچه برداشت کرده و سپس انواع مختلفی از بستر ها را شامل ذرت، سوزن های کاج  و برگ های قرمز افرا در درون مخزن قرار دادند. آنها اجازه دادند تا کیسه ها به مدت 11 روز خیس شوند و نمونه برداری برای DOC و CDOM هر روز انجام شد.  تیم محققان برای بازدید از نمونه طبیعی، از 14 رودخانه حوزه آبریز کانکتیکات و چیپوا دیدن کردند. در مناطق کشاورزی لیزا، بستر همیشه سبز و اکوسیستم ها با هم مخلوط شده اند که در نتیجه در بستر آب انواع مختلفی از برگ قابل مشاهده است. انواع مختلف برگ در بستر همان زیست توده تولید شده توسط سطوح مختلف است: مثلا DOC برگ های افرا دو برابر ماده آلی موجود در برگ های ذرت است. با این حال، نسبت بین DOC و SDOM برای هر نوع بستر گیاهی، با روند خطی افزایش یافت.

یافته های این تحقیق با مطالعات گذشته تطابق دارد و نشان م یدهد که اندازه گیری CDOm به صورت ماهواره ای برای تحمین DOC  قابل اعتماد است اما تنها زمانی که یک نوع پوشش گیاهی در بستر حوزه آبریز غالب باشد. برای مثال، در رودخانه یوکون که در آن جنگا ها کاج غالب است، نسبت CDOM/DOM زیاد است. این روش در حوزه آبریز بزرگ که شامل انواع مختلفی از پوشش گیاهی است نیز مورد استفاده قرار گرفته است. به گفته نویسندگان نتایج مطالعات جدید نشان می دهد که دانشمندان باید در تراکم و بیوما انواع پوشش گیاهی را در مدل های خود قرار دهند.

(مجله تحقیقات ژئوفیزیک، علوم بیوگرافی، 2018)


برچسب ها سنجش از دور

پروژه «بهره‌وری انرژی در صنایع انرژی‌بر» توسط تسهیلات محیط زیست جهانی (GEF)، در شاخه «تغییرات آب و هوایی» حمایت مالی شده و توسط سازمان توسعه صنعتی ملل متحد (UNIDO) به عنوان کارگزار اجرایی GEF در ایران و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت (IFCO) به عنوان همکار اجرایی دولتی، در دست اجراست. پروژه از آگوست ۲۰۱۲ آغاز شده و به مدت ۵ سال ادامه دارد. 
 

بودجه پروژه
کل بودجه نقدی و غیر نقدی پروژه، بیست میلیون و ششصد هزار دلار است که پنج میلیون‌وچهارصدوپنجاه هزار دلار از منابع GEF، پانزده میلیون دلار شامل کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط کشور (دولت و صنعت) و صدوپنجاه هزار دلار توسط UNIDO تامین می‌شود. 

 

هدف پروژه
هدف اصلی پروژه پیشبرد و ارتقای بهره‌وری انرژی در پنج صنعت کلیدی کشور (آهن و فولاد، پتروشیمی، پالایشگاه، سیمان و آجر) با توسعه یک چارچوب ملی برای استانداردهای سیستم مدیریت انرژی، کمک به ظرفیت‌سازی از طریق آموزش، مطالعات محک‌زنی انرژی و شناساندن تکنولوژی‌های بر‌تر به صنایع است. 
پروژه با این هدف تعریف شده است که سهم قابل توجهی در راهبردهای بلند مدت بهره‌وری انرژی کشور داشته باشد (کاهش بیست درصدی مصرف انرژی نسبی در کل بخش‌های صنعتی تا سال ۲۵/۲۰۲۴ نسبت به سال مبنا، ۲۰۰۸). 

فعالیت‌های پروژه

۱-    پشتیبانی از سیاست‌های بهره‌وری انرژی 

تاثیرگذاری مستقل و غیرمستقیم بر سیاست‌های بهره‌وری انرژی کشور و معرفی چارچوب‌های سیاست‌گزاری منطبق با اهداف پروژه. 

۲-    اشتراک گذاشتن تجربیات موفق بهره‌وری انرژی

ارتقا آگاهی و فرهنگ‌ بهره‌وری انرژی از طریق به اشتراک گذاشتن تجربه‌های موفق بین‌المللی، مطالعات موردی برگزیده و بهترین فن‌آوری‌های دردسترس با ذینفعان، با استفاده از وب‌سایت پروژه و سایر ابزارهای فرهنگ‌سازی. 

۳-    آموزش و ظرفیت‌سازی 

برگزاری برنامه‌های آموزشی با هدف توسعه ظرفیت‌های موجود، انتقال دانش و تجربه و پرورش مجموعه‌ای از متخصصان سیستم‌های مدیریت انرژی، بهینه‌سازی سیستم‌های انرژی و ممیزی انرژی. 

۴-    حمایت مستقیم از صنایع 

حمایت مالی از اجرای پروژه‌های نمونه (پایلوت) بهره‌وری انرژی در پنج بخش صنعتی، انجام ممیزی انرژی، مطالعات محک‌زنی انرژی و ترویج روش‌های پایش و هدف‌گذاری (M&T). 

۵-    تامین مالی

معرفی و ایجاد یک سازوکار مالی مناسب منطبق با ساختار مالی کشور از طریق یک صندوق گردشی به منظور حمایت از سرمایه‌گذاری در پروژه‌های بهره‌وری انرژی صنعتی.

برچسب ها محیط زیست

برگزاری سومین کنفرانس بین المللی و چهارمین کنفرانس ملی عمران، معماری و طراحی شهری توسط دانشگاه میعاد و با همکاری دانشگاه هنر اسلامی تبریز، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه شهرکرد، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه دولتی کوثر در دانشگاه هنر اسلامی تبریز در راستای برگزاری موفق دوره های قبلی کنفرانس توسط دانشگاه های استانبول ترکیه  و دانشگاه کاسم باندیت بانکوک و بازتاب بسیار گسترده آنها و با بهره گیری از تجارب گذشته ، اساتید بزرگوار دانشگاه های معتبر بانکوک و جهان و نهادهای علمی پژوهشی فرصتی مناسب جهت تبادل  اطلاعات و ارائه ی یافته های پژوهشی نوین و گردهم آوردن صاحب نظران، اندیشمندان، دانشگاهیان، سیاستگزاران و مدیران، سازمانهای ذی ربط و علاقه مند، مهندسین مشاور و متخصصان و علاقه مندان مباحث عمران ، معماری ، شهرسازی و محیط زیست می باشد.برگزاری این کنفرانس امکان تبادل نظر و ایجاد ارتباط علمی با دانشگاه ها ومراکزتخصصی کشور ایران و جهان درزمینه مفاهیم مشترک معماری، سازه، مدیریت شهری، فنآوری های نوین، تاثیرسازه درشکل گیری معماری وسایرموضوعات مرتبط با محورهای کنفرانس را فراهم می سازد.

بر این اساس، دبیرخانه  کنفرانس  عمران، معماری و طراحی شهری با افتخار از تمامی متخصصان، کارشناسان، دانشجویان، پژوهشگران و دانشمندان مراکز علمی ، تحقیقاتی و صنعتی دعوت می نماید با شرکت در برنامه های متنوع این کنفرانس در این رویداد مهم بین المللی مشارکت نموده وبا ارائه آخرین دستاوردهای علمی و اجرایی خود، زمینه دستیابی به اهداف فوق را فراهم سازند.

تاریخ های مهم




محورهای اصلی کنفرانس 

1- مهندسی عمران و توسعه پایدار:

تکنولوژی بتن
روش های عددی در مهندسی عمران
مدیریت ساخت و اجرا
ژئوتکنیک و معدن
هیدرولیک ، منابع آب
راه و ترابری
مهندسی تخریب در صنعت ساختمان
محیط زیست
مهندسی تونل برای نواحی شهری
نقشه برداری، ژئودزی و ژئوماتیک
اخلاق ، چالش ها و ارزش ها در مهندسی عمران
ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در عمران
فناوری نوین در مواد و مصالح ساختمانی و صنعتی سازی ساختمان
رایانه و هوش مصنوعی در مهندسی عمران
کاربرد زمین شناسی مهندسی در عمران و ژئوفیزیک در سد سازی
سیستم های GISبا تاکید بر کاربرد آنها در مهندسی عمران
مبانی و اصول مهندسی تخریب،مدیریت و نظارت تخریب

2- مهندسی سازه ، زلزله و بهسازی لرزه ای:

مهندسی منابع آب ، سازه های هیدرولیکی و دریایی
سازه های زیر زمینی
دینامیک سازه و مقاوم سازی لرزه ای
مهندسی ارزش
هماهنگی شکلی سازه و معماری
توسعه شهری و به کارگیری مصالح بومی و نوین در سازه ها
سازه های غیرساختمانی و صنعتی
بهسازی سیستم شریان های حیاتی ،بناها و پل ها
عیب یابی لرزه ای سازه ها و روش های بهسازی و مقاومسازی سازهها
کاربرد فناوری های نوین (جداگر های لرزه ای ، میراگر ها و ...) در بهسازی لرزه ای سازه ها
مقاوم سازی و بهسازی ساختارهای شهری
ایمنی سازه در معادن زیر زمینی
تحلیل و نو آوری در طراحی سازه های بتنی و فولادی
مقاوم سازی سازه ها در برابر آتش و بیان رویکرد های معماری
اثر زلزله بر سازه های فضاکار، سازه های بنایی و سازه های ویژه

3- مهندسی معماری و توسعه پایدار:

معماری پایدار
نقش معماری در دستیابی به ساخت و ساز پایدار
معماری و هویت شهری
انرژی های نو در معماری
نمودهای معماری و شهرسازی سنتی و اسلامی در منطقه
سبک شناسی معماری
روش ها و فناوری های نو در در معماری
تأثیر اقلیم بر معماری بومی و پایدار
الگوهای معماری بومی
گرافیک شهری و معماری خیابانی
تأثیر مصالح بوم آورد بر معماری پایدار
مفهوم شناسی معماری و شهر سازی معاصر
معماری پایدار و ساختمان‌های هوشمند
معماری ، تغییر اقلیم و چگونگی مصرف انرژی
تاثیر تحولات تکنولوژیکی در معماری
برنامه ریزی انرژی در طرح های معماری با نگاه به معماری پایدار
معماری منظر ، بوم شناسی و زیبایی شناسی در معماری

4- مهندسی ترافیک ، حمل و نقل و زیرساخت های شهری:

حمل‌و‌نقل و توسعه پایدار
شریان های حیاتی و حمل و نقل شهری
روسازی ( راه، راه آهن، فرودگاه و بندر)
سیستم‌های هوشمند حمل‌و‌نقل
برنامه‌ریزی حمل‌و‌نقل و شهرسازی
ابنیه فنی و تاسیسات شهری
آب و فاضلاب و زیرساخت های شهری
سیستم های حمل و نقلی و پایداری حمل و نقل در کلان شهرها
طراحی هندسی معابر
مهندسی ترافیک و برنامه ریزی حمل و نقل
مدیریت سیستم‌های حمل‌و‌نقل
آموزش و فرهنگ‌سازی ترافیک
ایمنی حمل و نقل ،ترافیک و ریسک
حمل‌و‌نقل همگانی ، اقتصاد حمل‌و‌نقل
قوانین و مقررات و مدیریت یکپارچه در ترافیک
حمل و نقل غیر موتوری

5- برنامه ریزی ، مدیریت و طراحی شهری:

مدیریت پروژه های شهری
برنامه ریزی منطقه ای و شهری
حقوق شهری
مدیریت شهری
برنامه ریزی کالبدی شهری
طراحی شهری
کاربرد فن‌آوری‌های نوین در توسعه شهری
مشارکت در امور شهری
مدیریت بحران
گردشگری شهری
بهسازی و نوسازی شهری
نماهای شهری
تاثیر تکنولوژی های جدید ساخت در بافتهای شهری

6- مهندسی شهرسازی وتوسعه شهری پایدار:

شهرسازی نوین و توسعه پایدار
بافت فرسوده و سکونتگاه های غیر رسمی (چالش ها و راهکارها)
بلایای طبیعی و اثرات آن بر توسعه پایدار شهرها
الگوها و شاخص های توسعه شهری پایدار
سیاست‌های ملی و منطقه‌ای و توسعه شهری پایدار
جغرافیا و توسعه پایدار شهری و روستایی
ناپایداری شهر و عوامل موثر
تجارب توسعه شهری پایدار در جهان و ایران
شناخت موانع و محدودیتها و شاخصهای توسعه شهری پایدار
حکمروایی شایسته و مشارکت مردمی در توسعه شهری پایدار
کاربرد فن‌آوری‌های نوین در توسعه شهری
توسعه صنعت گردشگری در جهت توسعه پایدار شهری
شهرهای جدید و توسعه پایدار شهر

7- مهندسی محیط زیست و محیط زیست شهری:

شهرها و سیستم مدیریت محیط زیست
مدیریت پسماند در شهرها
شهرنشینی و اثرات زیست محیطی آن
فضای سبز و محیط زیست شهری
مسائل محیط زیست کلان شهرها
اصول مهندسی و کنترل آلاینده های محیط زیست در شهرها
مدیریت محیط زیست و توسعه پایدار شهرها
اثرات زیست محیطی طرح های عمرانی و شهرسازی درشهرها
ارزیابی اثرات زیست محیطی و مهندسی محیط زیست در شهرها
حمل و نقل شهری، اثرات و راهکارهای زیست محیطی آن
کاربرد فناوری های نوین در پایش و حذف آلاینده های محیط زیست
اکولوژی شهری ، شهر سبز و مکانیسم های توسعه پاک
فاضلاب شهری و تصفیه آن
طراحی شهری، بهسازی منظر و محیط زیست
توسعه صنعتی و راهکارهای کاهش اثرات آن ها
اثرات و روش های تجزیه و تحلیل اثرات زیست محیطی پروژه ها در شهرها
همخوانی اکولوژیکی و هماهنگی توسعه با محیط زیست
ایمنی ، بهداشت و محیط زیست شهری

8- منظر شهری پایدار و توسعه:

تعاریف، مفاهیم و مبانی نظری منظر شهری
پایداری و منظر شهری
برنامه ریزی و مدیریت منظر شهری
عناصر سازنده سیما و منظر شهری
آسیب‌شناسی منظرشهری
تجارب داخلی و خارجی در زمینه منظر شهری
منظر شهرهای اسلامی و شهرهای ایران
منظر شهری ، مسائل اجتماعی و خاطرات جمعی
نمادها، نشانه ها، هنرهای تجسمی و منظر شهری
منظر طبیعی شهر و شهرهای سنتی و جدید
منظر شهری بافت های فرسوده و تاریخی
منظر شهری بافت های نوساز
ضوابط و دستورالعمل های منظر و نماهای شهری

9- فرهنگ ، جامعه شناسی و روانشناسی شهری:

تعامل فرهنگی و کالبد شهری
شهروند و حقوق شهروندی
روانشناسی محیطی
فرهنگ شهر نشینی و تعامل در فضای شهری
فرهنگ های بومی و شهر
فرهنگ و جغرافیای شهری
فرهنگ و توسعه شهری
پایداری اجتماعی-فرهنگی در شهر
فرهنگ و حمل و نقل شهری
مدیریت و فرهنگ شهری
فرهنگ، هویت و منظر شهری
تبلور فرهنگ در منظر و سیمای شهری
نقش نهادینگی فرهنگی در شهرسازی


10- مرمت بافت ها و آثار تاریخی:

بافت های تاریخی
بهسازی آثار تاریخی
نوسازی شهری
بازسازی بافت تاریخی

11- مدیریت ریسک و بحران و راه کار های ایجاد مدیریت جامع بحران:

مخاطرات طبیعی و راه کارهای کاهش خطرپذیری DRR
مدیریت بحران در سیستمهای بهداشتی و درمانی
حلقه های مفقوده در چرخه اجرایی مدیریت کاهش خطر پذیری بحران DRM
مشارکت مردمی و ظرفیت سازی ، تغییرات اقلیم و چالش های مدیریت بحران
راه کارها و ضرورت های تشکیل نظام مدیریت جامع بحران
نقش دیتا، اطلاعات، تکنیک ها، ابزار ها و سامانه های"تصمیم ساز" در مدیریت هوشمند سوانح
تفاوت های میان مدیریت بحران، مدیریت مقابله، مدیریت شرایط اضطرار و مدیریت بازتوانی
توانمندسازی و ظرفیت سازی تیم های جستجو ، آواربردار و امدادگر
سیستم های هشدار مخاطرات طبیعی EWS ، سامانه سریع ارزیابی رخدادها RES
تاب آور سازی در ابعاد ملی ، شهری و روستایی و ارتقاء تاب آوری ملی و تاب آورسازی شهرها MCR
برنامه ریزی، آمادگی و راه کارهای عملی برای تداوم کسب وکار BCM
انتقال خطر پذیری به شخص ثالث (بیمه ها) Risk Transfer
طراحی و استقرار سامانه های فرماندهی سانحه HICS و HEICS

12- مدیریت جهانگردی و توسعه پایدار شهری

مدیریت منابع انسانی در صنعت جهانگردی
اصول مدیریت در صنعت جهانگردی
سامانه های اطلاعاتی در صنعت جهانگردی
مدیریت کیفیت جامع در صنعت جهانگردی
محیط ملی و بین المللی تجارت و گردشگری
تحلیل رفتاری جهانگردی و تعامل فرهنگی
خط مشی گذاری در صنعت جهانگردی
ارزیابی طرح های توسعه جهانگردی
مدیریت اکو سیستم های طبیعی
برنامه ریزی جهانگردی در کشورهای در حال توسعه
مدیریت استراتژیک گردشگری
بازاریابی محصولات جهانگردی  در توسعه شهری

                                                       و سایر موضوعات مرتبط

برچسب ها کنفرانس

    درباره ما

    شرکت سروش زیست سهامی خاص با شماره ثبت 16388
    فعال در زمینه سیستم های اطلاعات مکانی، سنجش از دور و پهپاد
    بر پایه فناوری های نو

    نویسندگان

    جستجوگر

    شبکه اجتماعی

    مترجم بیان


    برچسب ها

      آموزش آزاد کسب و کار gis معدن نرم افزار شرکت کتاب تقویم فناوری پهپاد نوآوری سنجش از دور استارتاپ اینترنت برنامه نویسی خدمات دانلود محیط زیست اینفوگراف فتوگرامتری فرادرس کارافرینی منابع طبیعی مدیریت آب ارزیابی چرخه حیات مستندسازی اندنوت کارتوگرافی چغارت