۱۰۷ مطلب توسط «مریم رجایی» ثبت شده است

برچسب ها تقویم

برچسب ها آموزش استارتاپ کارافرینی

برچسب ها ارزیابی چرخه حیات مدیریت آب منابع طبیعی کتاب

برچسب ها آزاد تقویم

در این بخش از آموزش ها به ارائه چند فایل آموزشی در زمینه نرم افزار رفرنس نویسی EndNote می پردازیم.

اندنوت (EndNote) محصولی از شرکت تامسون رویترز (Thomson Reuters) نرم افزاری جهت ذخیره و سازماندهی منابع مورد استفاده در روند پژوهش می‌باشد. این برنامه قابلیت جستجوی مقالات در پایگاه‌ها و ذخیره کردن اطلاعات مورد نیاز آن‌ها را فراهم می‌کند. با این برنامه می‌توان منابعی که برای نوشتن پروپوزال تحقیقاتی، پایان نامه، مقاله، کتاب و هر نوشته تحقیقاتی دیگر مورد استفاده قرار گرفته‌است را مدیریت و آن‌ها را در یک فرمت نوشتاری استاندارد ذخیره نمود. اندنوت دارای فرمت مجلات مختلف می‌باشد، بنابراین با کمک آن می‌توانید منابع مقاله خود را مطابق آن مجله به طور خودکار و سریع تغییر دهید.

 برخی از کاربردهای این نرم افزار:

  • انجام کامل‌ترین بررسی منابع (Literature Review) برای پروپوزال تحقیقاتی، پایان‌نامه، مقاله، و کتاب
  • انجام بهترین طبقه‌بندی برای دسترسی به منابع و مطالعهٔ آن‌ها
  • جستجوی آسان منابع پژوهشی مورد استفاده
  • پیدا کردن متن کامل (Full Text) مقالات
  • نوشتن یا ویرایش منابع پروپوزال تحقیقاتی، پایان نامه، مقاله و کتاب با دقت و سرعت بالا
  • وارد کردن منبع به متن پروپوزال تحقیقاتی، پایان نامه، مقاله و کتاب و همچنین اضافه شدن خودکار آن به فهرست منابع در انتهای فصل یا انتهای سند با یک کلیک
  • تغییر فرمت منابع مقاله بر اساس مجلات مختلف با یک کلیک
  • طبقه‌بندی اشکال، جداول و سایر فایل‌ها
  • جستجو آنلاین منابع
  • وارد نمود اطلاعات منابع تنها از طریق وارد کردن فایل PDF مقالات

برای دانلود فایل های آموزشی بر روی لینک های زیر کلیک کنید.

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

بخش چهارم

بخش پنجم

بخش ششم

بخش هفتم

بخش هشتم

بخش نهم

بخش دهم

برچسب ها آموزش اندنوت مستندسازی نرم افزار

ما در دوره بسیار هیجان‌انگیزی زندگی می‌کنیم. در این دوره سرعت پیشرفت علم و تکنولوژی بسیار بالا رفته است به‌طوری‌که روزانه تکنولوژی های جدیدی وارد بازار می‌شوند. اگر می‌خواهید زندگی بهتر و راحت‌تری داشته باشید باید شما هم همراه با این تکنولوژی و علم پیشرفت کنید تا بتوانید از همه‌چیز به‌خوبی استفاده کنید. در این مقاله سعی کرده‌ایم که ترفندهای مهم آموزش یک تکنولوژی جدید را به شما آموزش دهیم. با ماهمراه باشید تا یادگیری جدیدترین تکنولوژی‌ها را بیاموزید.

غلبه بر جبر و سکون

اولین مرحله برای یادگیری هر چیز جدیدی با غلبه بر جبر و سکون آغاز می‌شود. برای مثال احساس جبر همان حسی است که مایلید شبکه تلویزیون را عوض کنید، اما کنترل تلویزیون نزدیک نیست! خوشبختانه تکنیک های ساده‌ای برای ایجاد هیجان و انگیزه وجود دارد. یکی از آن‌ها که بسیار مفید و کاربردی است، مفهوم عادت‌های کوچک است. به‌جای این‌که کلاً از کار دست بکشید، کار را با مراحل کوچک شروع کنید. با پیروزی در یک سری از مراحل کوچک شما بر جبر و احساس سکون خود غلبه می‌کنید و این کار قریب به‌اتفاق به نظر می‌رسد. این ایده را برای هر چیز جدیدی امتحان کنید. سعی کنید باکارها و گام‌های کوچک آغاز کنید.

حرفه‌ای‌ها را مشاهده کنید

حال اگر می‌خواهید چیز جدیدی را یاد بگیرید، باید تعیین کنید که قرار است چه چیزی را بیاموزید. این می‌تواند هر چیزی باشد که شما برای یادگیری آن احساس شور و شوق دارید و دوست دارید در مورد آن کنجکاوی و جست‌وجو کنید. مهم این است که اراده قوی داشته باشید، زیرا اراده قوی سوخت برای یادگیری در زمان کم است. اگر تعیین کنید که قرار است چه چیزی را یاد بگیرید، چارچوب کاری شما مشخص می‌شود که مثلاً درزمینهٔ یک‌زبان برنامه‌نویسی جدید یا ابزار و یا تحقیق است. پس‌ازآن می‌توانید به سراغ صفحات و وب‌سایت‌های مختلف بروید و افراد مشهور در آن زمینه را ببینید و یا در فضای مجازی از دوستانتان در این زمینه کمک بگیرید.

اجازه دهید اطلاعات به جریان بیافتد

بعدازاین که خود را متقاعد کردید و تصمیم گرفتید که چه چیزی را می‌خواهید یاد بگیرید، حال باید مانند یک اسفنج شروع به جذب دانش و اطلاعات کنید. باید بتوانید اطلاعات را به جریان بی اندازید. برای این کار در راستای هدف تعیین‌شده و موضوعتان شروع به جست‌وجو در گوگل کنید. از سایتهای آموزشی متعددی دیدن کنید. باید سعی کنید هر آنچه می‌توانید اطلاعات از آن موضوع را جمع‌آوری کنید. کتاب‌های مهم و مرتبط با آن موضوع را پیدا کنید. این کار باعث شروع جریان اطلاعات در شما می‌شود.

گوش کن و مشاهده کن

زمانی که دانش‌ها و اطلاعات مناسب را یاد گرفتید و جمع‌آوری کردید حال باید محدوده خود را گسترده‌تر کنید. به سراغ پادکست‌ها، وب‌سایت‌های با آموزش آنلاین، کنفرانس‌ها یا و یا فیلم‌های آموزشی در YouTube بروید. باید افراد مختلف و تصویرها و صداهای مرتبط با این موضوع را ببینید و بشنوید تا بتوانید به‌خوبی آن را یاد بگیرید.

زمان انجام کار

بهترین راه یادگیری، انجام کار است. حالا که تا به اینجا مطالعات خوبی را انجام داده‌اید، فیلم‌ها و آموزش‌های متعددی را درباره این تکنولوژی مشاهده کرده‌اید، زمان آن رسیده است که دانش خود را بیازمایید. زیرا بهترین روش یادگیری انجام و آزمون کار است.

یک پروژه شخصی را که در آن می‌توانید از این تکنولوژی استفاده کنید، انتخاب کنید. باید برخی از ویژگی‌های ساده را طراحی و پیاده‌سازی کنید. مطمئناً در این مرحله با مشکل روبرو می‌شوید برای مثال اگر برنامه‌نویسی می‌کنید با بلوک‌هایی مواجه می‌شوید که کار نمی‌کنند یا اشتباه‌اند، می‌توانید به سراغ گوگل یا منابع مهم آن بروید و مشکلتان را جست‌وجو کنید. در حال حاضر در حال سفر برای متخصص شدن در یک تکنولوژی جدید هستید. احتمال دارد با شکست‌ها و مشکلات متعددی روبرو شوید اما به یاد داشته باشید که گفته می‌شود یک متخصص شخصی است که بیشترین اشتباه را مرتکب شده است. این به این معنی است که آن‌ها در مقابل سختی‌ها و مشکلات تحمل کرده‌اند و درنتیجه به دنبال گرفتن تصمیم درست و حل آن رفته‌اند و حال به یک متخصص در آن موضوع تبدیل‌شده‌اند و این قدرت آن‌ها است. البته یک نکته خوب این است که این قدرت در دسترس شما هست.

یادداشت و ثبت

همان‌طور که در این سفر قرارگرفته‌اید باید تمامی مراحل (اشتباهات) خود را یادداشت و ثبت کنید. این بخشی از DNA ما است که هنگامی‌که برای یادگیری قلم‌به‌دست گرفته‌اید، افکار خود را مجبور می‌کنید که در آن موضوع منسجم‌تر شوند. سعی کنید همیشه یک گام به جلو بردارید و افکار و مراحل کار خود را بنویسید. حتی می‌توانید برای پیشرفت خود جلوه‌های تصویری را ایجاد کنید.

نبض را حس کنید

در دوره‌ای هستیم که شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند  اینستاگرام، یوتوب و توییتر در حال فعالیت هستند و هر نوع پست و اطلاعاتی که بخواهید در آن‌ها وجود دارد. همچنین وب‌سایت‌های تخصصی بسیاری برای هر رشته و زمینه‌ای به وجود آمده. به‌راحتی می‌توانید به آن‌ها مراجعه کنید و نظرات و پست‌های مردم دنیا را ببینید. مشاهده کنید که مردم با این تکنولوژی چه‌کارهایی انجام داده‌اند. و در آنجا هست که می‌توانید نبض و جریان تکنولوژی و علم رو ببینید و حس کنید. با این افراد ارتباط برقرار کنید و سعی کنید که یاد بگیرید و کارهایتان را به اشتراک بگزارید تا نظرات مختلف را دریافت کنید.

ملاقات و کنفرانس‌ها

درست است که شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بسیار بزرگ و کامل شده است اما هیچ‌چیز نمی‌تواند جانشین ملاقات و ارتباط حضوری و واقعی با انسان‌ها شود. زمانی که در یک ملاقات یا جلسه کار در بین چند نفر قرار می‌گیرید، تجربه‌ها و نوع کار افراد را بر روی پروژه‌های مختلف یاد می‌گیرید درعین‌حال مشکلاتتان رفع می‌شود. همچنین شرکت در یک اجلاس، فرصت بسیار عالی برای به اشتراک گذاشتن تجربه‌ها و مهارت‌ها است.

تمرکز یادگیری

ممکن است با خودتان بگویید که این روند برای یادگیری بسیار طولانی است یا بخواهید به سراغ روش‌های سریع بروید. اما اگر می‌خواهید یک فنّاوری که دوست دارید را به‌خوبی یاد بگیرید باید برای آن‌وقت بگزارید و بر روی آن تمرکز کنید. برای این‌که بتوانید یک متخصص شوید باید تمرین کنید و تمرین کنید.

فعالیت‌های متعارف انجام دهید

برنامه‌ریزی در درجه اول یک فعالیت در نیم‌کره چپ مغز است، این بخش تحلیلی مغز به کار می‌گیرد تا مشکلات را به‌صورت مرحله‌به‌مرحله حل کند. اما برای درک قدرت نیم‌کره راست مغز فعالیت‌های خلاقانه‌ای مانند نقاشی، مدل‌سازی سه‌بعدی، اریگامی، بازی با ابزار ها و یا حتی ساخت یک کتاب تصویری با آلبوم های خانوادگی را انجام دهید. اکثر کار ها نیاز به خلاقیت زیادی دارد. اگر راه حل هایی را برای مشکلات در لحظات مبهمی مثل خواب پیدا کرده اید به دلیل آن است که قسمت راست مغز شما اطلاعات را به صورت متفاوتی پردازش میکند و می تواند ایده ها را از جاه های مختلف جمع آوری کند.

 

منبع: howcanu

برچسب ها آزاد نوآوری

 در این بخش از آموزش ها، سری آموزشی کارتوگرافی رقومی (اتوماتیک) به صورت پاورپوینت ارائه می شود.

بخش اول- معرفی

دانلود

بخش دوم- داده

دانلود

بخش چهارم-فرمت رستری

دانلود

بخش پنجم-تنظیمات گرافیکی

دانلود

بخش ششم- سیستم جغرافیایی

دانلود

بخش هفتم- موزائیک

دانلود

بخش هشتم-مدل رقومی ارتفاع

دانلود

بخش نهم-generlalization

دانلود

بخش دهم-رستر به وکتور

دانلود

بخش یازدهم-انواع نقشه

دانلود

بخش دوازدهم-ورودی و خروجی

دانلود

برچسب ها آموزش کارتوگرافی

برچسب ها آزاد تقویم

    درباره ما

    شرکت سروش زیست سهامی خاص با شماره ثبت 16388
    فعال در زمینه سیستم های اطلاعات مکانی، سنجش از دور و پهپاد
    بر پایه فناوری های نو

    نویسندگان

    جستجوگر

    شبکه اجتماعی

    مترجم بیان


    برچسب ها

      آموزش آزاد کسب و کار gis معدن نرم افزار شرکت کتاب تقویم فناوری پهپاد نوآوری سنجش از دور استارتاپ اینترنت برنامه نویسی خدمات دانلود محیط زیست اینفوگراف فتوگرامتری فرادرس کارافرینی منابع طبیعی مدیریت آب ارزیابی چرخه حیات مستندسازی اندنوت کارتوگرافی چغارت