:: Welcome ::

مطالعات جدید نشان می دهد که مواد آلی میتوانند بر روی پوشش گیاهی تاثیر بگذارند.

برگ های درخت بلوط در حال ریختن به قهوه ای تغییر رنگ می دهند. در نهایت، مقدار زیادی از مواد آلی در حالت پوسیدگی به صورت دی اکسید کربن وارد جو می شود. در حال حاضر، مطالعه جدید نشان داد که محققان می توانند چنین انتشاراتی را ردیابی کنند و کربن آلی حل شده (DOC) در آب شیرین را تشخیص دهند.

در سراسر جهان، آبهای داخلی مانند رودخانه ها و دریاچه ها سالانه حدود 1 میلیارد تن کربن را به عنوان دی اکسید کربن (CO2) آزاد می کنند. در مقایسه با سوخت های فسیلی که انسان می سوزاند و میزان آن در سال 2010 به 9/1 میلیارد تن کربن رسید، حدود 20 برابر م یباشد. اکثر انتشار کربن از آب شیرین بوسیله باکتری ها صورت می گیرد که مواد غذایی موجود در آب را مصر، هضم و گازهای گلخانه ای را به عنوان یک ماده زائد آزاد می کنند.

دانشمندان علاقمند هستند تا DOC را با استفاده از تصویر برداری ماهواره ای پیگیری کنند. در روش های جاری از یک ماده رنگی آلی محلول (DOM) استفاده می کنند. این ماده می توانند به عنوان یک پروکسی مورد استفاده قرار بگیرد زیرا از فضا قابل تشخیص است. با این حال، روشن نیست که این روش در بین اکوسیستم های مختلف مانند جنگل های کاج و زمین های کشاورزی دقیق باشد. در مطالعه جدید، لی و همکاران، یک سیستم آزمایشی در فضای باز را تحت شرایط کنترل شده در محیط طبیعی بررسی کردند. از 14 رودخانه برای بررسی می زان قابل قبول بودن نسبت DOC به CDOM نمونه برداری کردند. آزمایش در جزیره بیور در دریاچه میشیگان انجام شد. ابتدا نویسندگان 6 تانک آب با 500 گالن آب دریاچه برداشت کرده و سپس انواع مختلفی از بستر ها را شامل ذرت، سوزن های کاج  و برگ های قرمز افرا در درون مخزن قرار دادند. آنها اجازه دادند تا کیسه ها به مدت 11 روز خیس شوند و نمونه برداری برای DOC و CDOM هر روز انجام شد.  تیم محققان برای بازدید از نمونه طبیعی، از 14 رودخانه حوزه آبریز کانکتیکات و چیپوا دیدن کردند. در مناطق کشاورزی لیزا، بستر همیشه سبز و اکوسیستم ها با هم مخلوط شده اند که در نتیجه در بستر آب انواع مختلفی از برگ قابل مشاهده است. انواع مختلف برگ در بستر همان زیست توده تولید شده توسط سطوح مختلف است: مثلا DOC برگ های افرا دو برابر ماده آلی موجود در برگ های ذرت است. با این حال، نسبت بین DOC و SDOM برای هر نوع بستر گیاهی، با روند خطی افزایش یافت.

یافته های این تحقیق با مطالعات گذشته تطابق دارد و نشان م یدهد که اندازه گیری CDOm به صورت ماهواره ای برای تحمین DOC  قابل اعتماد است اما تنها زمانی که یک نوع پوشش گیاهی در بستر حوزه آبریز غالب باشد. برای مثال، در رودخانه یوکون که در آن جنگا ها کاج غالب است، نسبت CDOM/DOM زیاد است. این روش در حوزه آبریز بزرگ که شامل انواع مختلفی از پوشش گیاهی است نیز مورد استفاده قرار گرفته است. به گفته نویسندگان نتایج مطالعات جدید نشان می دهد که دانشمندان باید در تراکم و بیوما انواع پوشش گیاهی را در مدل های خود قرار دهند.

(مجله تحقیقات ژئوفیزیک، علوم بیوگرافی، 2018)


برچسب ها سنجش از دور

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

نظرات ارسال شده


    درباره ما

    شرکت سروش زیست سهامی خاص با شماره ثبت 16388
    فعال در زمینه سیستم های اطلاعات مکانی، سنجش از دور و پهپاد
    بر پایه فناوری های نو

    نویسندگان

    جستجوگر

    شبکه اجتماعی

    مترجم بیان


    برچسب ها

      آموزش آزاد کسب و کار gis معدن نرم افزار شرکت کتاب تقویم فناوری پهپاد نوآوری سنجش از دور استارتاپ اینترنت برنامه نویسی خدمات دانلود محیط زیست اینفوگراف فتوگرامتری فرادرس کارافرینی منابع طبیعی مدیریت آب ارزیابی چرخه حیات مستندسازی اندنوت کارتوگرافی چغارت