۲۰ مطلب در فروردين ۱۳۹۹ ثبت شده است

MATLAB زبانی است که کاربرد کامپیوتر در مهندسی را با کارائی بالا تضمین کرده و امکانات محاسباتی، تصویری، و برنامه نویسی را در محیطی آسان و آشنا فراهم میکند. کارائی MATLAB در مقوله هائی نظیر: محاسبات ریاضی، آنالیز داده ها، مدل سازی و شبیه سازی، گرافیک، و تولید نرم افزار (حتی برای محیط ویندوز) به اثبات رسیده است.

در این بخش آموزش رایگان متلب از سری دوره های رایگان مکتب خونه در اختیار شما قرار میگیرد.

جلسه اول    دانلود

جلسه دوم     دانلود

جلسه سوم     دانلود

جلسه چهارم     دانلود

جلسه پنجم     دانلود

 

برچسب ها آموزش

در این مطلب درباره آینده فناوری بعد از کرونا صحبت می‌کنیم؛ ۹ حوزه‌ی فناوری که بیشتر از همه تحت تاثیر ظهور ویروس کرونا هستند و انتظار می‌رود همه‌گیری COVID-۱۹ باعث گسترش و پیشرفت آن‌ها شود.

۹ پیش‌بینی برای دنیای پسا کرونا

ظهور ویروس کرونا زندگی بشر را تغییر داده و قرنطینه، شهر‌های جهان را به شکلی درآورده که قبلا ندیده بودیم. هرچند با فروکش کردن بیماری چهره‌ی جهان به مرور به حالت قبلی بازمی‌گردد، اما تجربه‌ی این همه‌گیری بیماری احتمالا تاریخ را به قبل و بعد از خود تقسیم می‌کند و بسیاری از ابعاد زندگی ما را تغییر می‌دهد.

در حال حاضر مردم زمین در سراسر دنیا به دنبال جایگزین کردن فعالیت‌های فیزیکی خود با روش‌های دیجیتالی هستند تا بتوانند آن‌ها را ادامه دهند، خواه این فعالیت‌ها شغلی باشند یا آموزشی و حتی تفریحی. حالا تک تک مردم زمین تاثیر فناوری در زندگی خودشان را بیش از پیش احساس می‌کنند و این موضوع می‌تواند برای همیشه رابطه ما را با فناوری‌های نوین تغییر دهد.

۱. توسعه رابط‌های کاربری بدون نیاز به لمس

تا امروز همیشه برای این که به دستگاه‌ها بفهمانیم چه چیزی می‌خواهیم از لمس کردن دکمه‌ها استفاده می‌کردیم، از دستگاه عابر بانک و دکمه‌های آسانسور گرفته تا قهوه‌سازی که در محل کارمان وجود دارد. البته شاید گاهی از فرمان‌های صوتی گوشی موبایل هم استفاده کرده باشیم یا با گرفتن دست جلوی دوربین گوشی، سلفی انداخته باشیم؛ اما هرگز این روش‌ها راه اصلی ارتباط برقرار کردن ما با ابزار‌ها نبوده‌اند.

۹ پیش‌بینی برای دنیای پسا کرونا

ظهور کرونا به ما نشان داد که این راه ارتباطی چقدر در شرایط اینچنینی می‌تواند مهلک و دردسرساز باشد و هنوز چقدر جا دارد روی روش‌های جایگزین کار کنیم. این یکی از اولین چیز‌هایی است که انتظار می‌رود با ظهور کرونا متحول شود. حالا پیداکردن روش‌های جایگزین، ذهن بسیاری از توسعه‌دهندگان را مشغول خود کرده است و به مرور در سال‌های آینده دستگاه‌هایی را می‌بینیم که به جای لمس کردن، با روش‌های خلاقانه‌تری درخواست شما را انجام می‌دهند. اگر همیشه دوست داشتید مثل فیلم «گزارش اقلیت» از دستگاه‌ها استفاده کنید، به نظر می‌رسد آرزوی شما به واقعیت بسیار نزدیک شده باشد.

۲. تقویت زیرساخت‌های دیجیتالی

ظهور ویروس کرونا بیشتر از همیشه به ما نشان داد که زیرساخت‌های دیجیتالی تا چه حد می‌توانند برای زندگی بشر نجات دهنده باشند. امروز بسیاری از ما قادر هستیم جلسات کاری، کلاس آموزشی و مدیریت پروژه را بدون خارج شدن از منزل پیش برده و در حذف ویروس کرونا از جامعه بشری سهیم شویم. کسانی که مخالف توسعه چنین زیرساخت‌هایی هستند امروز در ضعیف‌ترین موقعیت خود قرار دارند و بعد از این هم نمی‌توانند به اندازه قبل با افزایش سرعت اینترنت یا گسترش فضای مجازی مخالفت کنند.

۹ پیش‌بینی برای دنیای پسا کرونا

کمتر چیزی به اندازه ویروس کرونا موفق شده بود ما را با تکنولوژی‌های دیجیتالی در زندگی شخصی عجین کند. شاید خیلی از کسانی که در دوران همه‌گیری ویروس جهانی دورکاری یا برگزاری جلسات به شکل دیجیتالی را تجربه کرده‌اند، بعد از فروکش کردن بیماری هم در مورد روش‌های قدیمی تجدید نظر کنند و از مواهبی که دنیای دیجیتال برای زندگی ما فراهم کرده بیشتر بهره‌مند شوند. اما در هر حال قطعا خانه نشینی همزمان مردم جهان قطعا یک محک عالی برای زیرساخت‌های دیجیتالی بود و به ما نشان داد در سال‌های آینده روی تقویت و تکمیل کدام بخش‌ها باید بیشتر کار کنیم.

۳. کنترل بیماری‌ها با استفاده از کلان‌داده و اینترنت اشیا

ویروس کرونا به ما نشان داد اگر بتوانیم به شکل همزمان یا «real time» داده‌ها را جمع‌آوری و تحلیل کنیم، تا چه حد می‌توانیم در مقابله با شرایط اینچنینی موثرتر عمل کنیم. در حال حاضر برخی از کشور‌های درگیر کرونا از فناوری GPS برای ردگیری افراد ناقل و کنترل عبور و مرور شهروندان استفاده می‌کنند. چنین تجربیاتی به ما نشان می‌دهند برای این که در آینده برای مقابله با شرایط مشابه آماده‌تر باشیم به کدام سو باید حرکت کنیم و چه فناوری‌هایی را توسعه دهیم.

۹ پیش‌بینی برای دنیای پسا کرونا

مثلا تصور کنید همه شهروندان یک ابزار هوشمند داشته باشند که به محض مشاهده نشانه‌های بیماری سیستم درمانی کشور را مطلع کند تا شما را از بقیه قرنطینه کنند یا دولت قادر باشد با تحلیل کلان‌داده‌های جمع‌آوری شده توسط این ابزار نقاط بحرانی را تشخیص دهد و آن را ایزوله کند. البته برای رسیدن به اینجا لازم است دولت‌ها اعتماد شهروندانشان را جلب کنند تا حاضر باشند اطلاعاتشان را در اختیار ان‌ها قرار دهند.

۴. ساخت دارو به کمک هوش مصنوعی

۹ پیش‌بینی برای دنیای پسا کرونا

هوش مصنوعی یکی از بهترین راهکار‌ها در صنایع داروسازی به حساب می‌آید. هوش مصنوعی در شرایط اینچنینی به خوبی نشان می‌دهد اگر روی آن سرمایه‌گذاری کنیم سرعت رسیدن به واکسن و حل مشکل جهانی چندین برابر بیشتر می‌شود و خیلی زودتر از حالت عادی می‌توانیم از مرگ و میر جهانیان جلوگیری کنیم. حالا که این موضوع را با گوشت و پوستمان تجربه کردیم احتمالا میزان سرمایه‌گذاری و بهره گرفتن از هوش مصنوعی در صنایع دارویی بیشتر از همیشه شود.

۵. ویزیت و درمان بیماران از راه دور

شاید دوران قرنطینه باعث شده باشد شما برای اولین‌بار از خدمات پزشکی از راه دور استفاده کنید. مثلا بابت یک مشکل پزشکی بدون مراجعه به مطب از پزشک خود مشاوره بگیرید یا یک جلسه مشاوره را به شکل آنلاین برگزار کرده باشید. کرونا احتمالا بسیاری از پیشبینی‌ها در مورد آینده پزشکی را جلو می‌اندازد و مردم عادی را با استفاده از راهکار‌های جدید در این زمینه آشنا می‌کند. طبعا با افزایش تقاضا، راهکار‌های موجود هم به مرور بیشتر و بهتر می‌شوند تا جایی که هرکس در هر لحظه به شکل آنلاین و در منزل به انواع خدمات پزشکی دسترسی داشته باشد.

۹ پیش‌بینی برای دنیای پسا کرونا

در دوران همه‌گیری بیماری مراکز درمانی یکی از خطرناک‌ترین جا‌هایی هستند که می‌توانید مراجعه کنید و وجود خدمات پزشکی دیجیتال شما را از مراجعه حضوری به پزشکتان بی‌نیاز خواهد کرد.

۶. خرید آنلاین هرچه بیشتر

فراگیری کرونا نشان داد اگر کسب و کار شما امکان ادامه فعالیت خود به شکل آنلاین را نداشته باشد، می‌تواند در شرابط اینچنینی به کلی از صحنه‌ی روزگار محو شود. در دوران قرنطینه بسیاری از کسب‌وکار‌ها به دنبال راهی هستند تا خدمات خود را به شکل آنلاین ارائه دهند. حتی کسب‌وکار‌هایی که در حال حاضر این خدمات را دارند نیز باید به فکر بهبود زیرساخت‌های غیر آنلاین خود باشند تا وقتی در شرایط اینچنینی با انفجار تقاضا مواجه می‌شوند قادر باشند آن را پاسخ دهند.

۹ پیش‌بینی برای دنیای پسا کرونا

۷. تکیه بیشتر روی ربات‌ها

۹ پیش‌بینی برای دنیای پسا کرونا

خیلی از کار‌ها هستند که توسط ربات‌ها انجام می‌شوند، اما شاید هیچ‌وقت فکر نمی‌کردیم برای ارسال سفارش از سوپرمارکت هم لازم باشد روی کمک ربات‌ها حساب کنیم. یک ربات می‌تواند بدون ترس از بیماری به فعالیت در خط تولید ادامه دهد یا بدون این که باعث گسترش بیماری شود، خرید‌ها را به شکل ضدعفونی شده تحویل مشتری دهد.

کسب‌وکار‌هایی که در حال حاضر به دلیل حفاظت از نیروی انسانی خود فعالیت اقتصادی را تعطیل کرده‌اند قطعا در آینده با آمادگی بیشتر و آغوش بازتری به استقبال ربات‌ها خواهند رفت. تنها موضوعی که باقی می‌ماند پیدا کردن شغل‌های جایگزین برای افرادی است که احتمالا در آینده بیشتر از همیشه با ربات جایگزین می‌شوند.

۸. برگزاری رویداد‌ها به شکل دیجیتالی

برگزاری رویداد به شکل دیجیتالی مزیت‌هایی دارد که برگزاری به شکل حضوری ندارد. مثلا محدودیت فضا می‌تواند دست شما را برای دعوت کردن مخاطبان ببندد، اما فراهم کردن زیرساخت دیجیتالی برای تعداد بالای کاربران به مراتب ساده‌تر است. همینطور بحث فاصله فیزیکی هم در رویداد‌های دیجیتالی معنایی ندارد و شما می‌تواند هر لحظه از هرجای جهان در یک رویداد دیجیتالی شرکت کنید.

۹ پیش‌بینی برای دنیای پسا کرونا

برخی از رویداد‌های فیزیکی که در دوران قرنطینه به شکل دیجیتالی برگزار می‌شوند، شاهد افزایش تعداد مخاطبان خود هستند و حالا که مزیت‌های آن را لمس کرده‌اند انتظار می‌رود پس از پایان همه‌گیری کرونا هم بیشتر از قبل روی برگزاری رویداد به این شکل حساب باز کنند و شاهد هرچه بیشتر شدن این موضوع باشیم.

۹. گسترش رقابت‌های ورزشی دیجیتال

دنبال کردن رویداد‌های ورزشی مثل فوتبال یا مسابقات اتومبیلرانی از پرطرفدارترین فعالیت‌ها در اوقات فراغت کاربران هستند. برگزاری فوتبال یا اتومبیلرانی به شکل دیجیتالی ممکن نیست، اما به راحتی می‌تواند یک لیگ بازی‌های کامپیوتری را بدون نیاز به حضور فیزیکی ورزشکاران و تماشاچی‌ها به شکل کاملا دیجیتالی برگزار کرد.

۹ پیش‌بینی برای دنیای پسا کرونا

تجربه قرنطینه جهانی در دوران همه‌گیری کرونا نشان داد کاربران به جایگزین‌هایی برای سرگرمی‌های قبلی خود نیاز دارند و دنبال کردن لیگ بازی‌های کامپیوتری و موارد مشابه می‌توانند یک جایگزین عالی برای طرفداران مسابقات ورزشی و مبارزه‌ای باشند که در چنین ایامی قابل انجام نیستند.

به نظر شما کدام یک از این حوزه‌ها در کشور ما ایران، بیشتر از بقیه نیاز به تقویت دارند؟

منبع: Forbes(مجله دیجی‌کالا - سینا گلستانه)

برچسب ها آموزش

آشنایی با مراحل مهم کسب و کار

در این مقاله با موضوع از ایده تا اجرا: مراحل مهم کسب و کار قصد داریم یاد بگیریم که چگونه با طی کردن این مراحل، ایده استارتاپی خود را توسعه دهیم. آیا تا به حال ایده کسب و کار فوق‌العاده‌­­ایی به ذهنتان خطور کرده که در نهایت، به این دلیل که نمی‌­دانستید چگونه آن ایده را یک مرحله جلو ببرید، به دست فراموشی سپرده شود؟

بسیار خب، برای شروع، یک راهنمای مرحله به مرحله عینی برای توسعه ایده استارتاپی شما ارائه شده است.

بازارهای مشابه با کسب و کارتان را تحلیل کنید.

در ابتدا، بازار را بررسی کنید که بسنجید ایده استارتاپی شما در آن­ها قابل اجرا است یا خیر. نیاز این صنعت و مشتریانش چیست؟ آیا صنعت مورنظر با مشکلات‌های جدی مواجه است؟

آیا ایده استارتاپی شما راه­ حل یا پیشرفتی برای این موقعیت به همراه دارد؟ شما می‌­توانید به سایت­های موثقی رجوع کنید که به صنعت اختصاص دارند و دائما در جریان آخرین روندها باشید.

برای مثال، تک کرانچ (Techcrunch) یک وبلاگ تکنولوژی عالی است که از جدیدترین محصولات صحبت می‌کند و آخرین اخبار در دنیای تکنولوژی را به اشتراک می‌گذارد.این وبسایت همچنین استارتاپ­های جدید را معرفی می­کند و مروری بر اخبار تازه بازار دارد.

یکی از منابع الهام بخش، مجموعه همایش­های جهانی TED است که دلیل شهرتش شعار معروف آن یعنی “ایده‌­ها ارزش گسترش دارند” است، صندوق گنجی از اطلاعات درمورد هر آنچه که فکرش را بکنید.

TED در قالب همایش‌­هایی برگزار می‌­شود که در آن کارشناسان از حوزه­‌های تخصصی متفاوت گرد هم می‌­آیند تا دیدگاه­‌هایشان را در مورد مسائلی به اشتراک بگذارند که جنبه آگاهی رسانی دارند.

سخنرانان این برنامه معمولا حدود ۱۸ دقیقه فرصت دارند تا درمورد موضوع انتخابی خود صحبت کنند و دامنه موضوعات آن­ها می­تواند از پیشرفت­های اخیر حوزه‎های علمی تا مسائل اجتماعی که خواهان افزایش آگاهی درمورد آن­ها هستند گسترده باشد. بعد از شرکت در این همایش‌­ها یا تماشای ویدئوی آن­ها، متوجه خواهید شد که چقدر از این صحبت­ها الهام گرفت­ید.

 

آشنایی با مراحل مهم کسب و کار

 

تحلیل رقابتی داشته باشید

تحلیل رقابتی روش خوبی برای مقایسه و پیش­بینی آن است که ببینید چگونه کسب و کار شما در این صنعت با رقبا رقابت خواهد کرد.آیا کسب و کار شما قادر است تا جایی خالی و دست­‌نخورده در این صنعت پرکند ؟ بدین صورت می‌­توانید بررسی و تحلیل رقابتی خود را انجام دهید.

برآورد دقیقی از بازار داشته باشید

هیچ کسب و کاری نباید قبل از بررسی بازار شروع به فعالیت کند.وبسایت­‌هایی چون Survey Monkey به شما این امکان را می‌­دهد تا نظرسنجی آنلاین بسازید و آدرس اینترنتی خود را برای مخاطبان هدف خود بفرستید.

با اینکار شما فراسوی مرزهای جغرافیایی قدم برمی‌دارید که در مقایسه با تحقیقات میدانی مزیتی قابل توجه دارند، زیرا دست آوردش به وسعت نظر و دیدگاهی جهانی شماست.

روشی دیگر، برگزاری جلسات گروه کانونی قبل یا بعد از دستیابی به حداقل محصول قابل عرضه است. در این قسمت شما افرادی را از جامعه هدف خود دعوت می­‌کنید تا در  جلسه­­ای گروهی شرکت کنند و به بحث در مورد محصولات یا خدمات بپردازند.

گروه کانونی در دستیابی شما به موارد زیر کمک می­‌کند:

  • یافتن تاثیر اولیه محصول یا خدمات روی مشتری بر اساس بسته­‌بندی و کمپین­‌های تبلیغاتی
  • بازخورد گرفتن سریع از مشتری در مورد مزیت­‌ها و معایب محصولات یا خدمات
  • اصلاح استراتژی­‌های بازاریابی و ارتقای محصول پیش از عرضه نسخه نهایی

محصول نهایی کسب و کار خود را توسعه دهید

مرحله­ بعدی اعمال اصلاحات و تغییرات لازم برای ساخت محصول نهایی است. طی این مرحله، نرم­‌افزارهای مدیریت پروژه­ی متعددی وجود دارند که به شما کمک می­‌کنند روند رشد را زیر نظر داشته باشید.

Trello و Agile Zen پیشنهادهای خوبی در این زمینه هستند. این قالب به مراحل مختلفی تقسیم می­‌شوند که افراد می­‌توانند در هر بخش آن مسئولیت­‌هایی را به عهده گیرند.

کارها می‌­توانند از دیگر مراحل مهم کسب و کار بروند، برای مثال از قسمت سفارشات به قسمت تولید و قسمت تایید نهایی. این کار تصویر بسیار دقیقی از روند هر قسمت از پروژه و اقدامات لازمه­اش را برای شما فراهم می­‌کند.

خود را ارزیابی کنید

بیایید با سوالی ساده شروع کنیم: به چه دلیل می خواهید کسب و کار خودتان را راه بیندازید؟ این سوال به شما در انتخاب کسب و کار مورد نظرتان کمک می‌کند.

اگر به فکر درآمد بیشتر هستید، شاید بهتر باشد فعالیتی جانبی را آغاز کنید. اگر دنبال آزادی بیشتر هستید، شاید وقت آن رسیده که شغل کارمندی خود را رها کرده و کار جدیدی را شروع کنید.

هنگامی که دلیل خود را پیدا کردید، از خود سوال­‌های بیشتری بپرسید تا بیابید نوع کسب و کار دلخواه­تان چیست و آیا مهارت‌­های لازم را دارید یا خیر.

  • چه مهارت­‌هایی دارید؟
  • به چه حوزه­ایی علاقه‌­مند هستید؟
  • در چه حوزه­ایی تخصص دارید؟
  • با توجه به عدم موفقیت بیشتر کسب و کارها، تا کجا می­‌توانید از عهده مخارج بر بیایید؟
  • به چه میزان سرمایه احتیاج دارید؟
  • سبک زندگی مورد علاقه شما چیست؟
  • آیا آمادگی لازم را برای کارآفرین شدن را دارید؟
  •  

در پاسخ دادن به این سوالات کاملا صادق باشید زیرا بنیان هر گونه اقدام شما در آینده را پایه­ریزی خواهند کرد؛ پس هر چه زود واقعیت را بدانید، بهتر است.

در حوزه کسب و کار موردنظر، اطلاعات کافی بدست بیارید

آیا کسی قبلا کاری را که شما می­‌خواهید شروع کنید، شروع کرده است؟ اگر نه، آیا علت منطقی پشت آن وجود داشته است؟ با کمک این راهنما، رقبا و شرکای بالقوه­ خود را در بازار بشناسید. این کار به شما کمک می­‌کند تا اهداف خود را بشناسید و روش­های رسیدن به آن­ها را بیابید. برای مثال، می­توانید مصاحبه‌های تلفنی یا حضوری ترتیب دهید.

هم‌چنین می­‌توانید نظرسنجی با سوالاتی چون “هنگام خرید محصولات یا خدمات به چه عواملی توجه می­‌کنید؟” و “به نظر شما چه بخش­‌هایی را باید ارتقا داد؟” عرضه کنید.

بسیار مهم است که سه نمونه از متداول­ترین خطاها در تحلیل و بررسی بازار را بدانید:

  1. تنها به تحقیقات ثانویه رجوع کردن
  2. تنها استفاده از منابع آنلاین
  3. تنها نظرسنجی از آشنایان

از مراحل مهم کسب و کار بازخورد بگیرید

بگذارید مردم با محصول یا خدماتی که ارائه می­‌دهید ارتباط برقرار کنند و بازخوردشان را بررسی کنید. دیدگاه­‌های جدید می­‌توانند به شما کمک کنند تا مسائلی را که از قلم انداخته‌­اید بهتر ببینید. به علاوه، این افراد اولین طرفداران برند شما خواهند بود، خصوصا اگر به نظراتشان توجه کنید و آن­ها از محصول شما استقبال کنند.

یکی از ساده‌­ترین راه‌­ها برای به کار گیری بازخوردها، تمرکز بر رویکرد لین استارتاپ “نوپای ناب” است که شامل سه رکن اصلی است: الگوسازی، آزمایش و چرخش.

با عرضه کردن یک محصول، گرفتن بازخورد و اعمال تغییرات پیش از آنکه محصول بعدی را عرضه کنید، می‌­توانید به طور مداوم پیشرفت کنید و مطمئن باشید که پرطرفدار خواهید ماند.

در نظر داشته باشید که برخی از این نظرات، .خواسته یا ناخواسته، می‌­­توانند مفید واقع شوند. اما برخی نیز مفید نخواهند نبود و به همین شما باید برای بازخورد گرفتن برنامه‌ه­ایی داشته باشید.

در اینجا مراحل مهم کسب و کار برای سازماندهی بازخوردها ارائه شده است:

کافی است! مغز شما احتمالا هنگام گرفتن بازخورد در حالتی هیجانی قرار می‌­گیرد که ممکن است به سرعت به نتایج بدی منجر شود. کمی مکث کنید و به دقت به آنچه شنیده‌­اید فکر کنید.

۲) با گفتن “تشکر می‌­کنم” شروع کنید.

کسانی که به شما بازخورد منفی می­‌دهند توقع ندارند که از آن­ها تشکر کنید، اما این کار باعث می­‌شود که آن­ها به شما احترام بگذارند و آن­ها را تشویق می‌­کند تا در آینده نیز نظراتشان را صادقانه بیان کنند.

۳) به دنبال کوچکترین نشانه‌­هایی از حقیقت باشید.

اگر کسی از ایده­ای خوشش نیامد بدین معنی نیست که از تمام آنچه گفته­‌اید متنفر است.

به یاد داشه باشید که این افراد قصد دارند به شما کمک کنند و ممکن است به مسئله یا راه حل کوچک‌تری اشاره کنند که بهتر باشد شما بعدها به آن بپردازید.

۴) الگویابی کنید. اگر نظرات مشابه دریافت می­کنید، وقت آن رسیده که بنشینید و توجه کنید.

۵) با حس کنجکاوی گوش کنید. در صورت تمایل مشتری، مشتاق صحبت کردن با آن­ها باشید.

۶) سوال بپرسید. سعی کنید علت علاقه یا عدم علاقه افراد را نسبت به آن ایده بیابید. چگونه می­توان آن را بهبود بخشید؟ راه حل بهتر چیست؟

یکی ار کارهای دیگر برای مقابله با بازخوردهای منفی ساختن “صفحه عشق” است، جایی که می‌­توانید تمام پیام­‌های مثبت را روی آن منتشر کنید.

این کار نه تنها به شما الهام می­‌بخشد، بلکه می­‌توانید بعد از شروع فروش محصولات یا خدمات خود از این پیام ها استفاده کنید.

رجوع به نقد­های مثبت به صورت آنلاین و توصیه‌­هایی که دهان به دهان می­چرخند نیز پیشنهاد می‌­شود.

ایده کسب و کار خود را رسمی کنید

به سرعت تمام مراحل قانونی کار را انجام دهید. از این رو دیگر نگران این نخواهید بود که کسی ایده‌­ی بزرگ شما را بدزدد، در شراکت سرتان کلاه بگذارد یا از شما را به خاطر مسائل غیرمنتظره متهم کند.

فهرستی از کارهایی که می‌­توانند در این امر به شما کمک کنند از قرار زیر است:

  1. ساختار کسب و کار (شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی یا مشارکتی، چند مورد نام ببرید)
  2. نام کسب و کار
  3. ثبت کسب و کار
  4. شناسه مالیاتی فدرال
  5. شناسه ملیاتی ملی
  6. پروانه­ها
  7. مجوز­ها
  8. حساب بانکی الزامی
  9. علامت تجاری، حق چاپ و حق مالکیت انحصاری

در اینجا مراحل مهم کسب و کار برای سازماندهی بازخوردها ارائه شده است:

 

اگرچه برخی از کارها را خودتان می­‌‌توانید انجام دهید، اما بهترین کار این است که پیش از شروع اقدامات قانونی با یک وکیل مشورت کنید تا مطمئن شوید هر آنچه لازم است را در نظر گرفته‌­اید.

تیم خود را تشکیل دهید

برای ارتقای کسب و کار خود لازم است مسئولت‌­هایی را به اشخاص دیگر واگذار کنید. شما به یک تیم احتیاج دارید.

اگر به یک شریک، کارمند یا فریلنسر احتیاج دارید، این سه نکته به شما کمک خواهند کرد فرد مناسبی را پیدا کنید.

  1. اهداف خود را به وضوح شرح دهید. اطمینان حاصل کنید که در همان ابتدای کار همه دیدگاه شما و نقش خود را در این کار درک کرده­‌اند.
  2. از قوانین استخدام پیروی کنید. هنگامی که فرایند استخدام را آغاز می­‌کنید، لازم است به بسیاری از موارد توجه کنید، از مصاحبه کردن گرفته تا پرسیدن سوالات مناسب و درخواست پر کردن فرم­‌های مربوطه.
  3. فرهنگی قوی برای شرکت خود بسازید. عامل ایجاد فرهنگی عالی چیست؟ برخی از موانع کدام­اند؟

شما می­توانید فهرست ما از ۱۰ شرکت با بهترین فرهنگها را ببینید اما به یاد داشته باشید که شما برای برقراری جوی مثبت به فضای بی­نظیر دفتر شرکت گوگل نیاز ندارید.

زیرا فرهنگی عالی بیشتر از آن که نتیجه‌ای داشتن دکور و میزهای پینگ­پنگ باشد، نتیجه‌ای احترام و توانمند سازی کارکندان از طرق مختلف، از جمله آموزش و مشاوره است. در حقیقت مزیت­‌های ظاهری دفتر کار بیشتر می‌­توانند به تله تبدیل شوند تا مزیت­‌های حقیقی.

کسب و کار خود را پرورش دهید

میلیون­‌ها راه مختلف برای رشد وجود دارد. می­‌توانید از کسب و کار دیگری استفاده کنید، بازار دیگری را هدف قرار دهید، محصولات یا خدمات خود را توسعه دهید و غیره.

اما هیچ برنامه رشدی موثر واقع نخواهد شد اگر دو خصیصه کلیدی که در بین شرکت‌­های در حال رشد مشترک است را نداشته باشد. در قدم اول آن­ها برنامه‌­ریزی می­کنند تا خود را به بازار عرضه کنند. آن‌­ها از شبکه­‌های مجازی به طور مؤثر و اصولی، از طریق افراد تاثیرگذار و کمپین­‌ها استفاده می­‌کنند.

آن­‌ها فهرست ایمیل دارند و می­‌دانند چگونه از آن استفاده کنند. آن‌­ها با کمپین­‌های بازاریابی خود می­‌دانند که هدف­شان هم آنلاین و هم آفلاین ـ چه کسانی هستند. سپس، هنگام رجوع مشتری جدید، می­‌دانند که چگونه مشتری را حفظ کنند.

مشتری­‌های موجود شما از پیش وارد فهرست ایمیل شما شده­‌اند، مشخصات کارت اعتباری­شان را در وبسایت شما وارد کرده‌­اند و محصول یا خدمات شما را امتحان کرده‌­اند.

با این کار آن­ها با شما  و برند شما ارتباط برقرار می­‌کنند. سعی کنید تا جای ممکن حس خوبی از این ارتباط به آنان منتقل شود. از این استراتژی‌­ها از جمله سرمایه گذاری در بخش خدمات مشتری و شخصی­سازی استفاده کنید.اما بدانید که کار شما هیچ­گاه پایان ندارد.

شما باید به طور مداوم برای حفظ مشتریان در بازار رقابت کنید، شما هیچوقت نمی­‌توانید به دستاوردهای قبلی خود قانع باشید. به بررسی بازار، استخدام نیروی خوب، و ساخت محصولی برتر ادامه دهید و بدایند که در مسیر ساختن امپراطوری رویاهای خود قرار خواهید گرفت.

منبع: مکتب خونه

وزارت صنعت اقدام به معرفی ۱۰ صنعت اشباع شده و دارای ریسک بالای سرمایه‌گذاری در ۳۰ رشته و ۹ گروه پیشران‌های صنعتی کرد.

 

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سیاست‌ های توسعه سرمایه‌گذاری در بخش صنعت در سال‌های اخیر موجب شد ظرفیت‌های تولیدی و خدماتی زیادی ایجاد شود و رشته‌های صنعتی خاصی مورد توجه سرمایه‌گذاران قرار گیرد، روندی که صدور بی‌برنامه مجوزها را به همراه داشت و در برخی رشته‌های صنعتی به هدررفت سرمایه منجر شد.

علاوه بر هدر رفت سرمایه، افزایش درخواست مجوز برای برخی رشته‌های صنعتی در سال‌های اخیر افزایش طرح‌های نیمه تمام را نیز به همراه داشت، عاملی که وزارت صنعت را برآن داشت تا تکمیل طرح‌های نیمه تمام موجود را جایگزین صدور جواز تاسیس جدید کند.

بر این اساس، برای سال جاری سه پیش‌شرط واگذاری واحدهای نیمه‌تمام، کمک برای افزایش ظرفیت شرک تهای موجود و صدور جواز تاسیس برای طرح‌هایی که تولید داخل ندارند (بطور مثال طرح‌های دانش‌بنیان) برای صدور جواز جدید در نظر گرفته شد تا به این طریق از صدور جوازهای تاسیس بدون اولویت جلوگیری شود.

در نظر گرفتن پیش‌شرط برای صدور جواز در حالی است که متولیان این وزارتخانه همواره بر این نکته تاکید کرده‌اند طبق قانون تسهیل رقابت و منع انحصار، هیچ وزارتخانه‌ای حق ندارد به دلیل اشباع بازار، مجوز صادر نکند که همین قانون مشکلات فراوانی در این خصوص ایجاد کرده که می‌توان به انباشت مجوز صادره و طرح‌های نیمه‌تمام اشاره کرد.

مشکلاتی که برای عبور از آن این وزارتخانه سعی دارد تا با ارائه اصلاحیه‌ای به مجلس شرایط را برای عبور از این مشکل فراهم کند. اعلام فهرست پرریسک‌ ها یکی از راهکارهایی است که این وزارتخانه می‌تواند بدون اصلاحیه قانونی و با سرعت بیشتری نسبت به صدور جواز برای این‌گونه رشته‌ها اقدام کند و از سوی دیگر این امکان نیز برای سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود تا با دید کامل‌تری در مسیر سرمایه‌گذاری گام بردارند.

فهرست صنایع اشباع و دارای ریسک سرمایه‌گذاری در ۱۰ صنعت در ۳۰ رشته و فعالیت‌های پیشران در ۹ گروه محصولات شیمیایی و پتروشیمی، فلزات اساسی، ‌غذایی و آشامیدنی، وسایل نقلیه موتوری و تجهیزات حمل و نقل دریایی، ماشین‌آلات و تجهیزات،‌ لاستیک و پلاستیک، ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی، وسایل ارتباطی و تجهیزات پزشکی، نساجی و پوشاک و کاغذ و محصولات کاغذی دسته‌ بندی شده‌اند که برای آنها ۵۱ رشته اولویت‌دار در نظر گرفته شده است.

معرفی ۳۰ رشته ۱۰ صنعت اشباع و دارای ریسک سرمایه‌گذاری بالا

صنایع اشباع و دارای ریسک سرمایه‌گذاری بالا شامل آرد، تولید فرآورده‌های حجیم غلات، بسته‌بندی آب (معدنی- آشامیدنی)، چیپس سیب‌زمینی، فرآورده‌ های گوشتی (انواع کنسرو گوشتی)، انواع محصولات لبنی از شیر، تصفیه روغن نباتی و روغن‌کشی، بسته‌بندی دستمال کاغذی، ‌سیمان خاکستری، آجر، شن و ماسه،‌ کاشی، محصولات سفالی و سرامیکی ساختمانی نسوز، گچ ساختمانی، بتن آماده، شمش فولادی با فناوری کوره القایی، میلگرد فولادی، مفتول فولادی، لوله و پروفیل فولادی،انواع سیم و کابل مسی، شیرآلات بهداشتی و ابزارآلات ساختمانی، مخازن CNG، لوله و اتصالات پلی اتیلن و PVC (پلاستیکی)، DOP (دی‌اکتیل فتالات)، ظروف پلاستیکی و یکبار مصرف، قیر، اتانول، سموم و کود، شوینده‌ها و روغن موتور می‌شود.

قرارگیری این رشته‌ها در فهرست صنایع اشباع و دارای ریسک سرمایه‌گذاری بالا در حالی است که در سال‌های اخیر این گروه‌های صنعتی همواره توانسته بودند در میان صنایع جذاب برای سرمایه‌گذاران قرار گیرند اما اشباع مجوزهای صادره برای این گروه‌ها موجب شده تا این رشته‌ها پس از سال‌ها صدرنشینی در میان صنایع اشباع شده و دارای ریسک سرمایه‌گذاری بالا قرار گیرند.

معرفی 9 گروه در صنایع پیشران

براساس اولویت‌بندی وزارت صنعت برای گروه محصولات شیمیایی و پتروشیمی در مجموع ۱۰ زیر گروه در نظر گرفته شده که برخی از این زیر گروه‌ها شامل ساخت فرآورده‌های کوره کک، ساخت فرآورده‌های نفتی تصفیه شده، مواد شیمیایی اساسی به جز انواع کود و ترکیبات ازت، ساخت مواد پلاستیکی به شکل اولیه و ساخت لاستیک مصنوعی، ساخت محصولات و سموم دفع آفات و سایر مواد شیمیایی مورد مصرف، ساخت انواع رنگ، ‌محصولات دارویی، صابون و پاک‌کننده‌ها، ساخت محصولات شیمیایی طبقه‌بندی نشده در جای دیگر و تولید الیاف مصنوعی هستند.

برای گروه فلزات اساسی نیز دو زیر گروه ساخت آهن و فولاد اساسی، ساخت فلزات اساسی قیمتی و فلزات غیرآهنی در نظر گرفته شده است. اما برای گروه غذایی و آشامیدنی نیز در مجموع پنج زیر گروه در نظر گرفته شده که در این خصوص می‌توان به فرآورده‌های لبنی، تولید نشاسته و محصولات نشاسته‌ ای، تولید محصولات خبازی، تولید کاکائوی شکلات و انواع نقل و آبنبات و ساخت سایر محصولات غذایی طبقه‌‌بندی نشده در جای دیگر اشاره کرد.

گروه وسایل نقلیه موتوری و تجهیزات حمل و نقل دریایی یکی دیگر از گروه‌هایی است که در دستور کار قرار گرفته که برای این گروه نیز ۶ زیرگروه در نظر گرفته شده که شامل ساخت وسایل نقلیه موتوری، ساخت بدنه و اجزای بدنه وسایل نقلیه موتوری، ساخت قطعات و ملحقات وسایل نقلیه موتوری و موتور آنها، ساخت و تعمیر انواع کشتی و قایق به استثنای قایق تفریحی و ورزشی، ساخت انواع لکوموتیو راه آهن و تراموا و تجهیزات حمل و نقل ریلی، ساخت انواع موتورسیکلت می‌شود.

برای گروه ماشین‌آلات و تجهیزات به‌ عنوان یکی دیگر از پیشران‌ها ۱۱ زیر گروه در نظر گرفته شده که برخی از آنها شامل موتورها و توربین‌ها به‌جز موتورهای هواپیما و وسایل موتوری، ساخت انواع پمپ، ساخت سایر ماشین‌آلات با کاربرد عام، ساخت ماشین‌آلات کشاورزی و جنگل‌داری، ساخت ماشین ابزار، ساخت ماشین‌آلات متالوژی، ساخت ماشین‌آلات معدنی، استخراج و راه و ساختمان، ساخت ماشین‌آلات تولید منسوجات، البسه و چرم و سایر ماشین‌آلات باکاربرد خاص می‌شود.

گروه بعدی شامل لاستیک و پلاستیک می‌شود که برای آن دو زیرگروه لاستیک رویی (تایر) و توئی (تیوپ) روکش کردن مجدد و بازسازی لاستیک و ساخت انواع محصولات پلاستیکی در نظر گرفته شده است.

اما برای گروه ماشین‌آلات دستگاه‌های برقی، وسایل ارتباطی و تجهیزات پزشکی نیز ۹ زیرگروه تعریف شده که در این خصوص می‌توان به ساخت انواع الکتروموتور، ژنراتور و ترانسفورماتور، ساخت دستگاه‌ها و وسایل توزیع و کنترل نیروی برق، ساخت دستگاه‌ها و وسایل توزیع و کنترل نیروی برق، ساخت انواع انباره اکومولاتور، پیل و باطری، ساخت لامپ‌های الکتریکی و تجهیزات روشنایی، ساخت سایر تجهیزات الکتریکی طبقه‌بندی نشده در جای دیگر، ساخت فرستنده‌های تلویزیونی و رادیویی و دستگاه‌های ارتباط تلفنی، ساخت تجهیزات پزشکی (جراحی و وسایل ارتوپدی)، ابزارها و وسایل ویژه اندازه‌گیری بازبینی آزمایش دریانوردی و مقاصد و ساخت ابزارهای اپتیکی و تجهیزات عکاسی اشاره کرد.

گروه نساجی و پوشاک نیز از دیگر گروه‌های پیشران است که برای آن پنج زیرگروه آماده‌سازی و ریسندگی الیاف نساجی بافندگی و منسوجات، عملیات تکمیلی منسوجات رنگرزی، چاپ و تکمیل، تولید انواع پارچه و کالاهای کشباف و قلاب باف، تولید پوشاک (به استثنای پوشاک از پوست خزدار) و ساخت انواع کفش در نظر گرفته شده است. برای گروه کاغذ و محصولات کاغذی نیز یک زیرگروه ساخت خمیرکاغذ و مقوا پیش‌بینی شده است.

فهرست صنایع اشباع و دارای ریسک سرمایه گذاری 

 

منبع: پایگاه خبری بورس پرس

برچسب ها کسب و کار

در این پست به  20 روش استفاده از داده های GIS در تجارت و زندگی روزمره می پردازیم:

  1. تهیه نقشه

یکی از مهم ترین و در واقع اصلی ترین قابلیت GIS تهیه نقشه های کاربردی است.در واقع از GIS برای ارائه تفسیر بصری از داده ها استفاده می شود.چون بشر امروزی دیگر بی تاب و بی حوصله است و می خواهد همه چیز را زود و راحت بفهمد و د رمدت زمان کم،که GIS با نقشه کردن داده ها و تبدیل اطلاعات به فضای بصری زیبا و قابل دید می تواند یک مزیت رقابتی در بین دیگر علوم باشد.

Google Maps نمونه ای عالی از راه حل تهیه نقشه  GIS مبتنی بر وب است که افراد برای اهداف ناوبری و حمل و نقل روزمره از آن استفاده می کنند. با این حال ، فناوری GIS هوشمند به کمک هوش مصنوعی به طرز چشمگیری پیشرفت کرده است و در محصولاتی مانند GeoViewer نوبل استفاده می شود ، که به شهرها ، شهرداری ها و صنعت خصوصی کمک می کند  تا نگاه عمیق تری به دارایی های خود در این زمینه داشته باشد.

  1. تحلیل شبکه

سازمان ها می توانند داده های جغرافیایی را در فعالیت های پیچیده طراحی شبکه ، بهینه سازی ، برنامه ریزی و نگهداری کنند. این داده ها فرآیندهای ارتباط از راه دور را از طریق خدمات مدیریت بهتر مشتری و موقعیت مکانی بهبود می بخشد.از جمله سازمان هایی که دائما از این خدمات استفاده می کنند را می توان به شرکت های برق منطقه ،شرکت آب منطقه ای،شرکت مخابرات ، نفت، گاز و شهرداری ها و زارت راه و ترابری نام برد که همه داده های آن ها بر بستر شبکه است و GIS ابزاری قدرتمند در این شرکت ها و ادارات محسوب می شود.

  1. تحلیل حوادث

داده های GIS به شناسایی مکان های حادثه خیز کمک می کند و شبکه های جاده ای با استفاده از اطلاعات داده ها می توانند بهینه شوند. این اطلاعات به بهبود اقدامات ایمنی در جاده ها کمک می کند و مدیریت بهتر ترافیک را امکان پذیر می کند.علاوه بر این سیستم های اطلاعات جغرافیایی در هر مکان حادثه خیزی مثل سیلاب،زلزله،طوفان،آتش سوزی و….می توانند نقش بسزایی در مدیریت چنین بحران هایی داشته باشند.

       4. برنامه ریزی شهری

داده های GIS رشد شهری و جهت رو به گسترش شهر ها را تحلیل می کند. در صورت استفاده مناسب ، می تواند با در نظر گرفتن عوامل مختلفی که برای موفقیت در ساخت و ساز موفقیت آمیز است ، مکان های جدیدی را برای توسعه بیشتر کشف و شناسایی می کند.الگوریتم های مکان یابی در سیستم های اطلاعات جغرافیایی چنین نقشی را به خوبی ایفا می کنند و امروزه در همه سازمان ها و ادارات و شرکت های خصوصی استفاده می شود.از مکان یابی پارکینگ ها گرفته تا مکان یابی سد و ….

       5. برنامه ریزی حمل و نقل

داده های GIS معمولاً برای مدیریت مسائل حمل و نقل استفاده می شود. با افزودن داده های زیست محیطی و موضعی در یک بستر GIS ، شرکت ها می توانند برای یک مسیر جدید جاده ای یا ریلی برنامه ریزی کنند.نقاط حادثه خیز را تشخیص داده و از صدمات ناشی از حمل و نقل بکاهند.داده های مکانی GIS می توانند با توابع خاص خود به کاهش ترافیک شهرها کمک شایانی کنند.

  1. تحلیل اثرات زیست محیطی

داده های جمع آوری شده از طریق برنامه های GIS برای حفظ منابع طبیعی و حفاظت از محیط زیست بسیار حیاتی است. اظهارات تأثیر ، میزان تأثیر انسان بر محیط زیست را ارزیابی می کند ، که ادغام GIS و RSبه آن کمک شایانی می کند تا اثرات زیست محیطی را بهتر نشان نشان دهد.

  1. کشاورزی دقیق

داده های GIS در کنار تجزیه و تحلیل داده های خاک به شیوه ای پیشرفته ، به ایجاد تکنیک های کشاورزی کارآمدتر کمک می کند. این می تواند باعث افزایش تولید مواد غذایی در مناطق مختلف جهان شود.امروزه کشاورزی دقیق به کمک GIS در جهان به رشد خود ادامه می دهد و روز به روز بر طرفداران آن اضافه می شود.

 

       8. مدیریت و کاهش بحران

سیستم های مؤثر GIS از محیط زیست محافظت می کنند و برای کمک به مدیریت ریسک و بحران توسعه یافته اند.با توجه به اینکه در جهان روز به روز بر بحران ها اضافه می شود ،نقش GIS روز به روز پر رنگ تر می شود.امروزه در سرتاسر جهان همه بخش های مدیریت بحران و ریسک ادارات از داده های GIS برای تحلیل مدیریت بحران و ریسک خود استفاده می کنند.داده های GIS در کاهش خسارات ناشی از بلایای طبیعی نقش موثر و کارآمدی را بازی می کنند.

 

  1. پیمایش

نقشه های ناوبری مبتنی بر وب از داده های GIS برای ارائه اطلاعات مفید به عموم مردم استفاده می کنند. نقشه های وب به طور مرتب در هر ثانیه و هر ساعات به کمک سامانه های GIS  به روز می شوند و به طور مداوم در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می گیرند.علاوه بر این سرعت اشتراگ گذاری داده های توسط Webgis و GISmobileبسیار سریع و در دسترس مردم عادی قرار می گیرد.

 

  1. تخمین خسارت سیل

دولت ها از داده های GIS برای ترسیم مناطق خطرناک سیل استفاده می کنند و می توانند از این اطلاعات برای هماهنگی اقدامات امدادی استفاده کنند.

 

  1. مدیریت منابع طبیعی

با کمک اطلاعات GIS ، جنگل ها می توانند به طور مناسب نگهداری و مدیریت شوند. این امر به ویژه برای تخصیص و توزیع جغرافیایی آب ، یکی از مهمترین ترکیبات محیطی بسیار مهم است.

 

  1. بانکداری

بانکداری تکامل یافته و به بازار محور تبدیل شده است ، و موفقیت بانک عمدتاً به توانایی آن در ارائه خدمات مشتری مکان محور بستگی دارد. داده های GIS نقش اساسی در برنامه ریزی ، سازماندهی و تصمیم گیری در صنعت بانکداری دارد.

 

  1. مالیات

داده های GIS به حل مشکلات مالیات و به حداکثر رساندن درآمد دولت کمک می کند. برای مجوزهای ساختمان و مهندسی استفاده می شود و سیستمی برای مدیریت مالیات بر دارایی بر اساس جغرافیایی ارائه می دهد.

 

  1. نقشه برداری

نقشه برداری شامل اندازه گیری مکان اشیاء روی زمین است و سازمان های بیشتری برای این کار از سیستم های ماهواره ای ناوبری جهانی (GNSS) استفاده می کنند. این داده های موجود در یک سیستم GIS می توانند منطقه را تخمین زده و نقشه های دیجیتالی را تهیه کنند.

 

  1. زمین شناسی

زمین شناسان از داده های GIS برای تجزیه و تحلیل خاک ، ارزیابی اطلاعات لرزه ای و ایجاد نمایشگرهای سه بعدی از ویژگی های جغرافیایی استفاده می کنند. همچنین می توان از آن برای تجزیه و تحلیل خصوصیات سنگ و شناسایی بهترین مکان برای عملکردهای مختلف استفاده کرد.

 

  1. مدیریت و نگهداری دارایی ها

اطلاعات GIS به سازمانها کمک می کند تا با منابع محدود کارآمدتر شوند. با درک جمعیت در معرض خطر ، برنامه ریزان می توانند منابع را به طور کارآمد تخصیص دهند.

 

       17. برنامه ریزی و توسعه جامعه

داده های GIS به ما کمک می کند تا چالش های جهانی را درک و برآورده سازیم. با پیشرفت فناوری GIS ، برنامه های مختلف ابتکاری در بخش برنامه ریزی وجود دارد. از ابزارهای GIS می توان برای ادغام هوش جغرافیایی در فرآیندهای برنامه ریزی استفاده کرد واز این پتانسیل برخوردارند  که نحوه تفکر و رفتار ما را تغییر دهد.

 

      18. صنایع لبنی

صنایع لبنی از داده های GIS برای توزیع ، تولید و شناسایی محل مغازه ها استفاده می کنند. این یک ابزار مفید برای برنامه ریزی در زمینه مدیریت مزرعه لبنیات است و امکان تصمیم گیری بهتر را فراهم می کند.

 

  1. مدیریت آب

در دسترس بودن آب به طور مستقیم بر تولید محصول در منطقه معین تأثیر می گذارد. داده های GIS می توانند محصولات قابل توجهی را شناسایی کرده و عملکرد را تعیین کنند ، که شامل تکنیکهای کارآمد برای حوزه مکانی و زمانی است.

 

  1. کنترل و مدیریت آفات

کنترل آفات برای تولید محصولات کشاورزی ضروری است ، و فناوری اطلاعات جغرافیایی نقش مهمی در ترسیم مناطق آلوده دارد. در نتیجه سازمانها می توانند برنامه های مؤثرتری برای مدیریت آفات ایجاد کنند.

 

منبع: موسسه چشم انداز هزاره سوم ملل-دکتر سعید جوی زاده

برچسب ها gis کسب و کار

امروزه یکی از مهترین راه های ارتباطی، شبکه های اجتماعی هستند. در اینجا چند آموزش در زمینه اپلیکیشن های مرتبط با آنها آورده شده است.

1- آموزش اینستاگرام به همراه ترفند ها

دانلود

 

2-آموزش توییتر توسط جناب آقای سعیدی

دانلود

 

3-آموزش کامل تلگرام

دانلود

 

enlightenedالبته لازم به ذکر است این فایل ها به زودی به روز رسانی خواند شد.

برچسب ها آموزش

در این بخش چند فایل آموزشی در زمینه GIS در اختیار شما دوستان قرار می گیرد.

1- معرفی GIS و کاربردهای آن در سطح کلان کشور

فایل توسط مهندس ایازی از سازمان نقشه برداری منطقه جنوب و جنوب شرق تهیه و به صورت پاورپوینت ارائه شده است.

دانلود فایل

 

2- سیستم های مختصات، سیستم های تصویر و نقشه رقومی

این فایل نیز توسط مهندس ایازی از سازمان نقشه برداری منطقه جنوب و جنوب شرق به صورت پاورپوینت ارائه شده است.

دانلود فایل

 

3- نحوه تهیه DEM و TIN در ArcMAP

این فایل نحوه قدم به قدم تهیه DEM و TIN را آموزش می دهد. این آموزش توسط رقیه حق پناه از دانشکده جغرافیا دانشگاه یزد ادائه شده است.

دانلود فایل

 

4- معرفی 3D Analyst Tools

این فایل به معرفی یکی از مهترین بخش های ArcToolbox پرداخته است.

دانلود فایل

 

enlightenedلطفا آموزش های درخواستی خود در بخش های GIS، سنجش از دور، نرم افزارهای تخصصی و آموزش های پیشرفته را در بخش نظرات بیان کنید تا در صورت موجودی فایل، به اشتراک گذاشته شود. با تشکر

برچسب ها gis آموزش

    درباره ما

    شرکت سروش زیست سهامی خاص با شماره ثبت 16388
    فعال در زمینه سیستم های اطلاعات مکانی، سنجش از دور و پهپاد
    بر پایه فناوری های نو

    نویسندگان

    جستجوگر

    شبکه اجتماعی

    مترجم بیان


    برچسب ها

      آموزش آزاد کسب و کار gis معدن نرم افزار شرکت کتاب تقویم فناوری پهپاد نوآوری سنجش از دور استارتاپ اینترنت برنامه نویسی خدمات دانلود محیط زیست اینفوگراف فتوگرامتری فرادرس کارافرینی منابع طبیعی مدیریت آب ارزیابی چرخه حیات مستندسازی اندنوت کارتوگرافی چغارت