:: Welcome ::

5. بررسی ادبیات:

5.1 نقشه برداری از زیرسطحی با استفاده از GIS:

نقشه برداری یا مدل سازی زیرسطحی زمین درک توانایی ها و محدودیت های ما در رابطه با منابع نفت و گاز ، اکتشاف مواد معدنی و مدیریت محیط زیست دشوار است. مدل سازی زمین شناسی زیرسطحی یک کار پیچیده برای فناوری GIS است. اما ، طبیعت فضایی اشیاء زمین شناسی همیشه GIS را به عنوان بخش مهمی از سیستم های مدل سازی و نقشه برداری تبدیل می کند.

فعالیتهای متعارف که GIS در آن درگیر در علوم زمین است نمایش داده ها ، استفاده از داده ها ، تجزیه و تحلیل منطقه و تصمیم گیری پشتیبانی. اما ، اکنون تکامل قابلیت GIS را فقط در یک رایانه رومیزی با امکان کامل برای ادغام سیستم مدیریت استاندارد داده های ارتباطی استاندارد ، تجسم سه بعدی ، عملکرد زمین آماری ، قابلیت های جغرافیایی سه بعدی و نقشه برداری مبتنی بر وب فراهم می کند. همه این مزایا ، GIS را به عنوان مفیدترین و جذاب ترین ابزار برای نیازهای جامع و اساسی زمین شناسان تبدیل می کند.

آخرین نرم افزار GIS ساخته شده بر روی یک استاندارد استاندارد باز ، اطمینان حاصل می کند که GIS می تواند به راحتی با نرم افزار پیشرفته جغرافیایی سه بعدی پیشرفته یکپارچه شود تا راه حلی برای مشکلات پیچیده زمین شناسی به دست آورد. اما تا همین اواخر ، اگرچه آسانتر شده است ، اما تجسم زیرسطحی زمین در داخل سیستم اطلاعات جغرافیایی یک چالش فنی پیچیده بوده است.

این چالش ها عبارتند از:

- مجموعه داده ها و نقشه های متعدد.

- کارآیی ترکیب داده ها و ادغام در قالب های مختلف.

امروزه ، ابزارهای مدل سازی زیرسطحی GIS به زمین شناسان این امکان را می دهد تا زمین شناسان بتوانند بطور معمول در نقشه های جداگانه به صورت یکپارچه و همچنین داده های سطح معامله و پردازش ارائه دهند.

علاوه بر این ، امکان نمایش چاه (سوراخ و سوراخ) و سایر داده ها از زیرسطحی در 2D و 3D وجود دارد. کاربران می توانند حجم وسیعی از داده های زمین شناسی ، ژئوشیمیایی و ژئوفیزیکی سطح و زیر سطح را به صورت سه بعدی در یک محیط تعاملی یک یا شفاف مرتبط انجام دهند. آنها می توانند نتایج حفاری و محیطی را که داده ها از آن جمع آوری شده ، بهبود بخشد. همچنین ، آنها می توانند داده های سطح ژئوشیمیایی و مناطق نقشه برداری زمین شناسی پرس و جو را نمایش دهند.

زمین شناسان و زمین شناسان با استفاده از این ابزارها می توانند کلیه داده های موجود را در هر مرحله از برنامه اکتشاف ادغام و دستکاری کنند تا درک بهتری از زمین شناسی زیر زمینی زیر زمینی داشته باشند ، فرضیات آنها را بررسی کرده و ایده های خود را با دیگران در تیم های اکتشاف خود به اشتراک بگذارند.

5.2 GIS برای اکتشاف مواد معدنی:

زمین شناسان می توانند از GIS در معدن و اکتشاف مواد معدنی استفاده کنند تا داده ها را در یک سکوی یکپارچه با استفاده از مقاطع سنتی و سیاهههای مربوط به نوارهای گرافیکی در رابطه با برنامه ریزی نمای نقشه استفاده کنند.

در زمین expl اکتشاف مواد معدنی ، زمین شناسان با انواع و منابع داده ای سروکار دارند تا بتوانند از ذخایر معدنی اقتصادی جدید کاوش کنند. منابع داده از نقشه های زمین شناسی ، تصاویر ماهواره ای چند طیفی ، و تصاویر هوایی بیش از حد طیفی و ژئوفیزیکی تا داده ها در بسیاری از قالب ها متفاوت است. GIS بهترین بستر جمع آوری تمام این داده ها در رایانه زمین شناس و ارائه نتایج مثمر ثمر است.

GIS اکنون می تواند در بسیاری از زمینه های مرتبط با فعالیتهای خود مانند زمین شناسان به زمین شناسان کمک کند. جمع آوری داده ها ، مدیریت ، دستکاری و ارزیابی کل عملیات. اکنون زمین شناسان با استفاده از گیرنده های سیستم موقعیت یابی جهانی (GPS) و ArcPad می توانند داده های میدانی را بصورت الکترونیکی جمع آوری کنند. همچنین ، ما می توانیم داده های دیگر را از اینترنت بارگیری کنیم.

انواع مجموعه داده های زمین شناسی مانند؛ نقشه های زمین شناسی ، نقشه های ژئوشیمیایی ، تصاویر ژئوفیزیکی ، سوراخ ها ، اندازه گیری شعاع و تجمع مواد معدنی ، با استفاده از GIS نمایش داده می شود ، آشکار و تفسیر می شود.

از طرف دیگر ، جاده ها ، خطوط لوله ، رمپ ها ، خطوط برقی و سایر موارد معدنی معمولاً تغییر می کند. اپراتورها و خدمه مهندس می توانند از GIS برای برنامه های تولید استفاده کنند. به عنوان مثال ، آنها پیگیری زیرزمین موجود و ترکیب آن با نقشه معدن و مدل سازی خالص را می توان با استفاده از GIS انجام داد.

خوشبختانه ، GIS ممکن است برای ترکیب داده های نظرسنجی با مدل های کامل یا اطلاعات مربوط به برنامه ریزی معدن که از گروههای مختلف نرم افزاری معدن مانند GeolSoft ، Surpac Range ، Mine Sight ، Vulcan و سیستم تجسمی معادن (MVS) حاصل می شود.

بسیاری از داده های مین شامل پول و ارزیابی اطلاعات دارای منبع مکانی مکانی هستند که به راحتی در فرم های نقشه نمایش داده می شوند. مدیران و اقتصاددانان از GIS برای ارزیابی دارایی های شرکت ها و رقبا استفاده می کنند.

شرکتهای معدنی همچنین از GIS برای نظارت فعالانه بر اثرات محیطی که ممکن است در اثر فعالیتهای آنها ایجاد شده و بازآرایی کنند ، استفاده می کنند.

5.3 مزایای GIS در اکتشاف مواد معدنی:

GIS در اکتشاف مواد معدنی می تواند از لحاظ زمانی به صرف عوامل زیر باشد:

- داده ها و مجموعه داده ها از منابع مختلف را با سهولت ترکیب کنید.

- بطور مستقیم از نرم افزارهای مدل سازی مانند؛ MapInfo و Leapfrog به پایگاه داده از نتایج اطمینان از جدیدترین اطلاعات سنجش از آزمایش تحلیلی گنجانده شده است.

- سریع و به راحتی به صورت سه بعدی از منبعی که در حال کاوش از هر دو داده حفاری تاریخی و مدرن ذخیره شده در پایگاه داده خود هستید ، مدل کنید.

- این روش مدل سازی موجب صرفه جویی در دیجیتالی کردن بسیاری از ویژگی های مختلف می شود که در مدل گنجانده شده است زیرا می تواند از طریق داده حفاری توسط سیستم درون یابی شود. از طرف دیگر ، GIS می تواند در هزینه های خود صرفه جویی کند و هزینه منظم کاوش در مورد مواد معدنی را کاهش دهد و این به این دلایل است:

- ساعت های کمتری برای دیجیتالی کردن برای درج داده ها در مدل ها صرف شده است.

- انواع روشهای تجزیه و تحلیل GIS بر روی داده های کمی و شایع برای جستجوی مناطق غیر عادی.

- امکان ضبط داده های قدیمی انواع مختلف و مشاهده / تجزیه و تحلیل به عنوان لایه های سازگار. برخی از این داده ها فقط قبلاً در قالب های کاغذ مورد بررسی قرار می گرفتند.

- امکان استفاده از داده های رایگان و تاریخی و مدرن در پروژه های فعلی - تعداد زیادی از منابع اکتشاف مواد معدنی به صورت رایگان در وب موجود است که می تواند در جستجوی اجسام سنگ معدن استفاده شود: نقشه های زمین شناسی تاریخی ، تصاویر ماهواره ای ، داده های ژئوفیزیکی و سنجش ژئوشیمیایی داده های نتایج برای منطقه مورد نظر اکتشاف آزادانه در اینترنت منتشر می شود.

- استفاده از GIS در اکتشاف مواد معدنی استفاده کارآمد از داده های موجود را که مقرون به صرفه است تشویق می کند. هزینه های اکتشاف در حال افزایش است - حفاری کاوشگر می تواند گران باشد و میزان کشف اجسام بزرگ سنگ معدن در جهان کاهش می یابد. با این حال ، تجزیه و تحلیل مجدد داده های موجود - اعم از مدرن و تاریخی ، از طریق مدل سازی GIS به عنوان مثال از طریق مدل سازی سه بعدی ، امکان حفاری اکتشاف هدفمندتر و مقرون به صرفه تر فراهم می کند.

برچسب ها gis داده معدن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

نظرات ارسال شده


  1. استارت 20:


    با سلام و خسته نباشید به شما نویسنده گرامی
    تیم استارت 20 درنظر دارد با لطف خداوند بزرگ در سال 99 شروع به فعالیت گسترده تولید محتوا در سطح اینترنت کند
    شما دوست عزیز و نویسنده گرامی می توانید با  ورود به سایت ما و ارسال نام کاربری و موضوع مرتبط فعالیت خودتون در بخش ارسال مطلب به تیم ما بپیوندید
    در نظر داشته باشید، ما با هدفمندی کامل قصد داریم با کمک نویسندگان عزیز شما عزیزان را در آینده به درآمد پایداری از مطالب خود برسانیم.
     



    درباره ما

    شرکت سروش زیست سهامی خاص با شماره ثبت 16388
    فعال در زمینه سیستم های اطلاعات مکانی، سنجش از دور و پهپاد
    بر پایه فناوری های نو

    نویسندگان

    جستجوگر

    شبکه اجتماعی

    مترجم بیان


    برچسب ها

      آموزش آزاد کسب و کار gis معدن نرم افزار شرکت کتاب تقویم فناوری پهپاد نوآوری سنجش از دور استارتاپ اینترنت برنامه نویسی خدمات دانلود محیط زیست اینفوگراف فتوگرامتری فرادرس کارافرینی منابع طبیعی مدیریت آب ارزیابی چرخه حیات مستندسازی اندنوت کارتوگرافی چغارت