:: Welcome ::

برای اتخاذ تصمیم بهتر در یک بحران ، آهسته حرکت کنید.

اخبار در مورد انتشار COVID-19 به سرعت در حال تغییر است - و مردم در تلاشند تا در مورد همه چیز تصمیم بگیرند از لغو تعطیلات گرفته تا چگونگی بهترین حمایت از خود و اجتماعاتشان. چندین دلیل روانشناختی وجود دارد که شما ممکن است تصمیم گیری را در حال حاضر دشوار کنید.

اول ، یک تهدید کنونی وجود دارد. این بیماری واقعی است. در سرتاسر جهان ، مردم از آن می میرند و به اندازه کافی سریع پخش می شود که هر روز خبرهای جدیدی منتشر می شود. انسانها باید به تهدیدها توجه کنند و از این رو این داستان توجه ما را به شکلی جلب می کند که تهدیدی دوردست مانند تغییرات آب و هوایی صورت نگیرد.

دوم ، در مورد شیوع ویروس بلاتکلیفی زیادی وجود دارد - چه تعداد از افراد مبتلا به آن ، چه سرعتی در بین جوامع حرکت می کند ، در نهایت چند نفر به آن مبتلا می شوند. وقتی صحبت از پیش بینی های آینده می شود ، ما در درک روندهای خطی خوب هستیم. ما در درک روندهایی که شامل یک رشد پر شتاب مانند یک عملکرد نمایی است ، بد هستیم. در برابر شیوع یک ویروس ، موارد کمی وجود خواهد داشت ، اما می توانند به سرعت رشد کنند. عدم قطعیتی که برای مردم ایجاد می کند توجه ما را به آن افزایش می دهد.

سوم ، مردم کنترل بسیار کمی در انتشار ویروس دارند. ما می توانیم درگیر کارهایی مانند شستن دست ها ، جلوگیری از لمس صورت و انجام تمرینات دوری اجتماعی شویم ، اما جنبه های بسیاری از وضعیت وجود دارد که خارج از کنترل ماست. مردم دوست ندارند در شرایطی قرار بگیرند که ازآن اطلاعی ندارند. این اضطراب اضافی تمایل به انجام کاری برای برقراری مجدد کنترل ایجاد می کند.

سرانجام ، تمام تلاش ها برای کنترل شیوع ویروس اساساً در مورد پیشگیری است. این بدان معناست که اگر موفق باشند ، بعضی از افراد بیمار نمی شوند. متأسفانه ، ما نمی توانیم شرایط کنترل را که در آن اقدامات انجام شده است ، کنترل کنیم. در نتیجه ، سخت است بدانید کدام اقدامات و برنامه ها در رفع بیماری تأثیر دارد. هر چهار عامل فوق در رفتار ما و تصمیماتی که می گیریم تأثیر می گذارد. تهدید ، عدم اطمینان و اضطراب ، ما را به تصمیم گیری کوتاه بینانه سوق می دهد.

به عنوان مثال ، عدم اطمینان باعث می شود تا به اطلاعات بیشتری علاقه مند شویم ، بنابراین بسیاری از مردم وقت زیادی را صرف جستجو برای به روز رسانی اخبار مربوط به ویروس و شیوع آن می کنند. خوب است که مطلع شویم اما می دانیم که مصرف اخبار منفی باعث استرس و حواس پرتی می شود. به همین ترتیب ، عدم اطلاع باعث می شود تا افراد به دنبال اقداماتی باشند که باعث می شود احساس کنترل بیشتری داشته باشند. در اوایل ، این به شکل خرید ضدعفونی کننده دست و الکل بود. این خریدها منطقی است ، زیرا می توان از آنها برای ضد عفونی کردن افراد و سطحی که ممکن است منجر به شیوع ویروس شود ، استفاده کرد. اما هنگامی که این حساسیت کاهش یافت ، مردم هنوز هم احساس می کنند که نیاز به کنترل برخی از کنترل ها دارند ، بنابراین یک کار اضافی روی کاغذ توالت ، حوله های کاغذی و آب بطری وجود دارد - خریدهایی که تا حدودی کمتر حس می شوند (و مطمئناً توسط کارشناسان توصیه نمی شدند. ) با این وجود این خریدها می توانند با احساس اینکه کاری انجام داده اند اضطراب برخی افراد را کاهش دهند.

برخی از افراد ، در مواجهه با اضطراب ، تصمیمات سریع را در مورد امور مالی نیز می گیرند. با پایین آمدن شاخص های کلیدی بازار سهام در چند هفته اول مارس 20٪ ، بسیاری از مردم وسوسه می شوند که سهام خود را بفروشند (و بسیاری از آنها به وضوح). اما این در حال از دست دادن فرصت در زمان حال است که احتمالاً در آینده باز خواهد گشت (با توجه به نحوه عملکرد بازارهای سهام در گذشته). مردم می خواهند به سرعت اقدام کنند - حتی اگر عدم تحمل ممکن است محتاطانه تر باشد.

بنابراین چگونه می توانید با توجه به این عوامل روانشناختی تصمیمات خوبی بگیرید؟ بهترین راه برای مقاومت در برابر آژیر زنگ عمل ، کند کردن است. هراس باعث می شود تا مردم بخواهند در حال حاضر برای جلوگیری از تهدید اقدام کنند ، اما اکثر اقداماتی که احتمالاً انجام می دهید در مواجهه با یک بیماری همه گیر احتمالی محتاطانه نخواهد بود.

با کم کردن سرعت ، می توانید از استدلال مشروح با داده ها - آنچه کیت استانوویچ و ریچارد وست به نام سیستم 2 در رویکرد سیستم دوتایی خود به ذهن نامیده اند - استفاده کنید تا نتیجه گیری های خود را تحت تأثیر قرار دهید.

هم اکنون اطلاعات زیادی در مورد ویروس و چگونگی واکنش آن وجود دارد. قبل از تصمیم گیری های مهم شخصی و تجاری ، زمانی را برای خواندن و هضم آن صرف کنید. اقدامات بسیاری وجود دارد که افراد باید طی چند هفته و ماه های بعدی انجام دهند ، اما تصمیم گیری باید بر اساس مشورت ، تأمل بر روی داده ها و بحث با متخصصان باشد - نه در واکنش به شرایط موجود.

در مورد شرایطی که به عدم تحرک نیاز دارند ، همین مسئله صادق است ، وقتی بهتر است ثابت نگه دارید و منتظر اطلاعات بیشتر باشید. سیستم 1 Stanovich و West یک سیستم استدلال سریع و شهودی است که به وضعیت انگیزشی فعلی شما پاسخ می دهد. این احکام سریع به طور کلی نسبت به عمل مغرضانه است ، بنابراین باید سرعت آن را کند کنید تا مطمئن شوید که واکنش های سریع در واقع ضروری است.

نتیجه همه مطالبی که گفته شد این است که بگوییم در شرایط بحرانی (نسبتاً) بحرانهای وجودی در حال رشد مانند یک بیماری همه گیر ، بهتر است وقت خود را در هنگام تصمیم گیری بگیرید نه اینکه روی احساسات لحظه ای عمل کنید. این اقدامات سریع ممکن است در کوتاه مدت برخی از اضطرابهای شما را کاهش دهد ، اما احتمالاً آنها مشکلات بیشتری را نسبت به حل آنها ایجاد می کنند.

منبع:HARVARD BUSINESS SCHOOL PUBLISHING CORPORATION

ترجمه:مریم رجایی

برچسب ها آزاد آموزش

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

نظرات ارسال شده


    درباره ما

    شرکت سروش زیست سهامی خاص با شماره ثبت 16388
    فعال در زمینه سیستم های اطلاعات مکانی، سنجش از دور و پهپاد
    بر پایه فناوری های نو

    نویسندگان

    جستجوگر

    شبکه اجتماعی

    مترجم بیان


    برچسب ها

      آموزش آزاد کسب و کار gis معدن نرم افزار شرکت کتاب تقویم فناوری پهپاد نوآوری سنجش از دور استارتاپ اینترنت برنامه نویسی خدمات دانلود محیط زیست اینفوگراف فتوگرامتری فرادرس کارافرینی منابع طبیعی مدیریت آب ارزیابی چرخه حیات مستندسازی اندنوت کارتوگرافی چغارت